Bea Emilsson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Emilsson - 26 augusti 2009 19:14


Igår i nor blev det absolut en värdig avslutning på sommarens danser. Jag hade kul och det var tur att Linnea drog med mig ändå. Tack för det!

     Nu väntar jag bara på nästa gång jag får dansa.. Det blir väl Öviksmaran nästa gång och det är faktiskt inte alls långt kvar till dess nu. :)

Nedräkningen har börjat...


... 2 dagar kvar till Popaganda festivalen. :D

... 13 dagar kvar till jag fyller 18. :D

... 16 dagar kvar till öviksmaran. :D

... 22 dagar kvar till Es07 åker till Tyskland. :D

     - Yeehaa!


Skolan har nu satt igång på riktigt och jag har träningsverk som aldrig förr. Förberedning inför slutproduktion var det ja...

Av Emilsson - 25 augusti 2009 16:32


Ännu en dag har passerat. Skolan började på riktigt idag kan man säga. Vi fick verkilgen känna att vi lever. 3 timmars danspass. 1 timme spenderades på fysträning och två till att dansa riverdance. "Dags att börja träna inför slutproduktion" ljöd Camillas ord idag innan vi satte igång. Jag förstår nu vad hon menar. Jag är i sådan oform att det är pinsamt att tänka på det.

Men fan, som jag sjöng när jag befriad lämnade danssalen idag: "Nu är det slut på gamla tider, nu är det färdigt inom kort. Nu ska hela fläsket rivas, nu ska hela fläsket bort..."


Ikväll ska jag ta mig till Nor för att göra en värdig avslutning på sommardanserna hade jag tänkt. Vi kanske ses där?

Nu ska jag äta, för den som är intresserad..

Av Emilsson - 22 augusti 2009 20:16


Jag har insett vilken tråkig människa jag blir emellanåt. Jag insåg det för sådär 3 minuter sedan när jag tänke på vad jag gör en lördagskväll som denna. Sitter hemma och gör ingenting alls. Bara sitter. Sedan ser jag tillbaka på vad jag brukar göra på lördagskvällar. Jag sitter hemma och tittar på film, helt ensam. Men detta är ju dock inte alltid utan bara emellanåt. :P

Man behöver sådana dagar/ikvällar då man bara är med sig själv och möjligtvis lite musik eller film till sällskap.


Igår var jag desto socialare. Det var dans på schemat och jäklar vad kul det var. Bästa gången i jättendal, helt klart. Fast det var en hel del problem innan jag hittade någon skjuts till mig och Nicklas. Men det löste sig till slut och vi kom iväg båda två. Det går inte att föreställa sig hur mycket jag längtar till jag har körkort själv!


I morgon blir det mer dans. Kanske verkar det nu som om det är det enda jag gör om dagarna. Svar, nej men typ det enda jag skriver om. :P

Hur som hellst så hade jag tänkt åka till Hög i morgon och dansa på avslutningen där för i år. (Om jag hittar någon skjuts vill säga) :/



Av Emilsson - 18 augusti 2009 13:44


Morgonen startades med att jag övningskörde med Driver. Tänk att till och med jag blivit så stor så att körkort väntar. Fast mentalt är jag ju bara 16 visades med något test på internet. :P Men då är väl allt som det ska. Man bör ju vara barn så länge som möjligt eller hur är det..?


Senare ikväll blir det dans och jag har nog aldrig varit så peppad förr. Jo, kanske men det var länge sedan jag var såhär sugen :P Jäklar vad jag ska dansa!

Av Emilsson - 16 augusti 2009 14:46


"Borta bra men hemma bäst" är vad man alltid säger. Jag är beredd att hålla med, i alla fall efter denna Stockholms vistelse. Fast, Sthlm i sig är ju trevligt och det är ju alltid kul att se nya ställen men jag har insett att gospel och religösa människor inte är något för en ateist som mig. Det blir bara för mycket helt enkelt. Vi är nu allihopa hjärntvättade och jag kan slå vad om att jag i en vecka framöver (minst) till och med kommer drömma om jesus, sätta mig upp och skrika "Hallelujah".

     Nej, men allvarligt talat så blev det för mycket. Jag tycker det är kul att sjunga och man blir glad av musiken men jag tror inte på skiten :P (förlåt mig men det är min åsikt).


I morgon har jag tänkt träffa Jennie och umgås lite med henne. Det var väldigt länge sedan sist må jag säga.

På tisdag blir det övningskörning med driver och dans till Blender på kvällen. Allt för att njuta av det lilla, lilla sommarlov som är kvar.


Av Emilsson - 12 augusti 2009 18:12


Här är en spellista på mina 50 favoritlåtar/-artister:

http://open.spotify.com/user/gurks%c3%a5s/playlist/25uW2N4y2MB8S5GjcHRDPy

Av Emilsson - 12 augusti 2009 12:53


Igår var en sådan dag som man emellanåt behöver. En dag att ta igen sig på. Att låta ensamheten ta hand dig istället för att hela tiden jaga något att göra. Jag vaknade ganska sent och tog det väldigt lugnt i duschen, vid frukostbordet och hela dagen förblev så.

Klockan 16 var det driver som gällde. Jag tog cykeln och cyklade i lugnt tempo till gärdet och där blev jag kvar till 17.30 Min hjärna kokade i princip när jag stydre min kos hemmåt. Datum parkering är verkligen inte min grej.

Väl hemma hjälpte jag mamma i tvättstugan. Senare på kvällen fick jag för mig att förverkliga den idé jag länge funderat på. Jag vill fotografera igen. Det har legat på hyllan väldigt länge, men nu tog jag mig i kragen och gick ut och knäppte tillsammans med min lillasyster Linnéa som för övrigt blev ett populärt motiv. Jag har en vision om att jag ska knäppa bilder under ett visst tema och sedan förstora upp dem och ha dem på min vägg i kommande studentlägenhet. Detta som ett minne av hälsingland och att det faktiskt är här jag hör hemma, på riktigt.


Hur som hellst så blev det en runda runt björktjäratjärn och mina tidigare (enligt mig) bruna ben är inte länge särskillt fina. Myggorna fick sig ett skrovmål, minst sagt.



 


Av Emilsson - 9 augusti 2009 20:06


Idag har solen äntligen visat livstecken. Jag hade nästan glömt bort att det fanns en sådan stark och glädjespridande lampa.

Dagen har spenderats på stranden i stenö med massor av trevligt folk. Ebba, Peter, Elin, Martin S, Julia, Micke, Victoria, Maria Häll, Maja Andersson, Maria Spansk och senare också Martin Udd. Men regnet dränkte våra tidigare så glada miner och vi fick en springtur på sådär 200 m. Vardags motion, javisst! (Fast jag hade kunnat hoppa över regnet.)


I morgon hoppas jag på mer sol och med bad innan jag skall närvara på teorilektion på Driver.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards