Bea Emilsson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Emilsson - 31 augusti 2010 18:55

 

Pissdagar har vi alla. Kanske några gånger om året. Idag var en.

Regn och för lite sömn är anledningen. Sur och trött och grinig. Tidigare var jag också hungrig men nu mätt, tröttare, sur och grinig.

     Nu har jag stängt in mig på mitt rum för att slippa vara snäll och trevlig mot någon.

     Det finns för och nackdelar med att bo som jag gör.

Fördelar: Man är aldrig ensam, får man tråkigt finns det alltid någon mer som också har det och på så vis kan man hitta på något, du äter aldrig middag för dig själv, m.m

Nackdelar: Det är aldrig tyst när du vill det, det är ingen som fattar att du är på dåligt humör, det är alltid någon som lämnar disk eller inte kan hålla rent på annat sätt (därav denna svinstia som råder just nu), det är alltid någon som är på ännu sämre humör än vad du är som gör att du själv blir (om möjligt) ännu surare än vad du var innan.

     Alla dessa nackdelarhar har inträffat idag och inte nog med det så har två stycket spelat och sjungit tonintervall i en halvtimme nu. Börjar bli en aning less. Precis just nu klev två till in i huset. En sjunger "opera" och en gör "rockskrik".

     Nu bytte de och sjunger julsånger för full hals. Nej, nu sjunger de julsånger med operaröst. Nej, nu sjunger de tonintervall igen....
     Ja, jag skulle kunna sitta så här framtill kl. 22 ikväll då det sägs ska vara tyst. (Om det är det alla gånger är inte säkert.)


Jag pallar inte denna hystersikt energiska stämning som råder här från morgon till kväll. Ibland (när jag är på bra humör) kan det vara kul och det var kanske kul just precis i början också men nu är det bara enerverande, irriterande och drygt.


Jag ska göra ett försök att överrösta denna röra av ljud. (Vi kan kalla det ljudsoppa) Tack Tomas Andersson Wij för att du finns!

Av Emilsson - 29 augusti 2010 18:03


Om tio dagar fyller jag år och självklart dyker den vanliga frågan upp, "vad önskar du dig?"

Jag har absolut ingen aning varje år den frågan dyker upp. Varför är det så? Någon månad efter den 8/9 kommer jag på saker som jag skulle behöva och jag tänker: "Det skulle jag ha önskat mig när jag fyllde år". Eller så kommer jag på saker långt i förväg så att jag hinner glömma bort vad det var jag tänkte på. "Det där ska jag önska mig när jag fyller år" tänker jag och en vecka senare har jag glömt vad jag tänkte på. Sådan är jag!


Jag ska skriva en önskelista nu. Överst: Överraska mig!


Av Emilsson - 28 augusti 2010 14:10


Jag hittade den skönaste bilden på mamma och min syster Linnéa från 2007.


  

Av Emilsson - 28 augusti 2010 13:39


Lyssnar på Adele och har precis gjort klart Svenska-arbetet om idiom. Skönt!

     Idag har jag planer på att träffa lite folk. Bland annat Lotta och kanske Sara B. Jag ringde Lotta som sa "mot kvällen" och ska nu ringa Sara och höra om hon kommit upp. Skulle behöva en USB-kabel till telefonen också så hur som helst ska jag ta mig in till Umeå. Jag gillar lördagar, de är så avslappnade och man behöver inte planera så mycket.


     Förresten, här är min lilla klass. Vi har startat en blogg (http://tsptio.blogspot.com) och bilden är tagen där ifrån.
Översta raden från vänster: Åsa, Maria, Robert, Linn.

Nedersta raden från vänster: Viktoria, Bea.


  

Av Emilsson - 27 augusti 2010 17:23


Helger är ändå väldigt sköna trots att jag trivs i skolan. Det är så skönt att få sova ut, det är så skönt att ha helt oplanerade dagar framför sig och bara kunna göra det jag själv vill.

     Just nu sitter jag och pluggar och lyssnar på min spellista "Plugga". Ganska passande, eller hur. Det är en så bra spellista både att plugga till och bara lyssna på för att slappna av till tusen. Man behöver liksom inte tänka så mycket när man lyssnar på den.

     Snart ska jag gå till kyrkan här i Strömbäck för att öva Carmen-låtar tillsammans med Erik och Henrik för det närmar sig konsert. Dock är det några veckor kvar. Ska bara plugga lite till först.


Av Emilsson - 25 augusti 2010 16:30


Jag lyssnar på Tomas Andersson Wij – En vän till mig och kanske deppar jag lite också men framförallt njuter jag av denna otroligt fina låt. Jag ber er, lyssna på den och ge den en chans. Otroligt fin är allt jag kan säga!


Jag har klivit av och börjat packa nu
Det är stängningsdags och efterfest och någon som ler
Mot mig och säger att hon träffat en jag känner
Gissa vem? Du hade sagt att du är en vän till mig
Jag kom hit för skönhet
Vad kom du för?
Jag kom hit för att hämta något stort
Jag kom inte hit för trygghet
Jag kom för mer än så
Och en gång var du mer än en vän till mig

 

Jag har lämnat något dyrt i varje rum
Nu känns såren som ett snabbspolat delirium
Av ansikten och samtal och av nya lösa band
Det fanns en tid då många kände mig
Ja det fanns en tid då jag tog varje chans
Då jag var överallt, då jag var ingenstans
Du är den enda som har älskat mig
Med allt som kommer till
Och du ska aldrig bli en vän till mig


Av Emilsson - 24 augusti 2010 17:00


Jag har gjort uppror, revolution, jag låter rebellen inom mig ta över. Jag har tagit bort min Bilddagbok. Haha, otroligt va?

De ville dessutom veta orsaken till varför. Jag kryssade i rutan framför "har hittat en bättre sajt". Sedan tryckte jag på "ta bort konto". Då dök en ny ruta upp. "Vilken: http://"

Svaret är enkelt. - Facebook!


Av Emilsson - 24 augusti 2010 16:36


Här följer de klipp från youtube som jag nöter allra mest.






Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Skapa flashcards