Bea Emilsson

Alla inlägg under november 2010

Av Emilsson - 29 november 2010 15:20


Är det här ett tecken? Att jag inte kan ta mig in på varken facebook eller min mail då det står något om ett problem med webbplatsens säkerhetscertifikat. Här går det hur bra som helst att logga in och skriva. Det här måste tyda på att jag inte får gå in på facebook för ofta. (Inte heller kolla mailen?!) Märkligt.


Jag har tråkigt. Ska snart laga mat.... Varför fungerar inte facebook när jag behöver det som mest? Jag blir ju upprörd. Förstår ni inte det, facebook?


Av Emilsson - 24 november 2010 19:32


En dag, faktiskt idag, satt Bea vid sin dator och, som vanligt, lyssnade spotify när plötsligt reklamen avbröt hennes musikstund. Fast den här gången blev hon inte lika irriterad på reklamavbrottet som annars. Den här gången blev hon nästan lite glad. Vet ni varför? Det är svårt att gissa. Anledningen till att hon, istället för irriterad, blev glad var den slående känslan av nostalgi. Reklamen var ingen annan är reklamen för My Chemical Romance senaste platta. Det band som Bea under högstadiet lyssnade som allra mest på. Hon blev så nostagisk att hon snabbt klickade i sökfältet, snabbt och säkert skrev bokstäverna, en efter en. 

>> M y  C h e m i c a l  R o m a n c e << Dessa bokstäver tillsamanns gjorde att det kom upp en lång låtlista med låtar som hon inte hört på många, många år. Visst skiljer sig den här musiken från det hon gillar idag men en låt som hon ännu kan stå för, att hon en gång i tiden har gillat, är låten vid namn I don't love you.



Av Emilsson - 21 november 2010 17:41


Så var vi där igen. Snart är det första advent och därefter inte långt kvar till jul. Det är då dags att börja baka, köpa julklappar, lyssna på lucia/julmusik till öronen blöder och till den dagen stereon kastas ut i snön i ren protest mot den förbannade musiken. Ja, det sista kanske inte riktigt stämmer men det är väl ungefär det vi alla tänker sådär en vecka föra självaste julatonen. Fast före det ska vi bara vara mysiga och snälla mot varandra, äta pepparkakor, lussebullar och dricka massor av varma drycker som kaffe, glögg och te. (Dock ogillar jag glögg väldigt starkt..)


Min önskelista i år ser ut såhär:

- En kupévärmare

- En sovrumsmatta

- Spotify premium

- Något gott lösviktste

- Presentkort på H&M

- Håkan Hellströms bok P.S lycka till ikväll

- Ett skrivbord/Presentkort på IKEA

- Laura Marlings skiva I speak because I can


Välkommen till Sverige, världens mest materialistiska land. Typ. I alla fall över juletid.

Apropå juletid så måste ju också den omtalade låten juletid spelas.*hostattack* Om inte annat borde alla känna till den fantastiska, genialiska låttexten:

Juletid, Julefrid

Jul är kul, God jul


Av Emilsson - 19 november 2010 13:20


Åter igen en kort skoldag som alltid på fredagar. Det ger en så bra helg känsla; Att bara ha två lektioner och sen är det fritt fram att göra något kul.

     Just nu sitter jag och peppar med min spellista vid namn "Så jävla mycket party" och kollar facebook. Det finns inget som gör mig på bättre humör än riktigt bra partymusik. I högtalarna just nu: Duck sauce - Barbra Streisand.

     Ikväll ska jag dansa på ersboda folketshus till Shake. Det ska bli kul då jag inte dansat på länge. Det var nog en månad sedan sist.


I onsdags hade jag en liteb lunchkonsert på skolan. Det var jättekul att få spela lite. Förut hade jag spelningar titt som tätt men nu har det blivit lite av det. Därför kul att få chansen att liva upp skolan under lunchtid. På kvällen var jag, Viktoria och Robert på filmen om Cornelis Vreeswijk, hans liv och framgångar. Väldigt bra film. Även om du inte brukar lyssna på honom kan jag rekomendera filmen för den i sig var väldigt bra. Om du dessutom, som jag, gillar hans musik är den ett måste. Många guldkorn spelas och han var sannerligen en spännande människa.

     Igår blev det bio igen (jag har nog aldrig varit på bio två dagar i rad förut) då jag och Viktoria var på Harry Potter och dödsrelikerna - del 1. Eftersom att 6:e och 7:e boken är mina favoriter i serien så hade jag ganska höga förväntningar på filmen och med tanke på att de gör två delar, för att inte missa alltför många detaljer, fick jag ännu högre förväntningar. Jag är inte alls besviken faktiskt. Det är ett bra betyg! Jag tycker att en del saker passar exakt med hur jag föreställt mig dem. Till exempel Dumbledores grav, vaneställningen i Harrys ansikte m.m

     Jag måste erkänna att jag är en nörd (!!) och jag saknar min förra Harry-Potter-nördiga klass!


Av Emilsson - 14 november 2010 17:33



Igår kväll när jag satt vid min dator, med en gitarr i knät och arrade om poplåtar, i brist på annat tidsfördriv, öppnar Jonathan från mitt hus dörren till mitt rum. Han frågar fort om han får låna min bil. Han säger att han i så fall måste åka nu snarast då han ska vara inne i stan om en halvtimme. Jag frågar vad han ska göra i stan. Han svarar att Norrbottens symfoniorkester har en konsert på Norrlandsoperan. Jag kommer med ett nytt förslag. Istället för att låna min bil kan jag följa med. "Ja, gör det! Vad kul!" utbrister han snabbt. "Men då måste vi åka nu." fortsätter han. Jag accepterar det snabba påfundet, byter om och tre minuter senare är vi på väg.

     Konserten var jättebra. Orkestern var fantastisk! Proffsigt, tajt och rent. Aldrig förr har jag varit på en så profsig konsert. Det var en häftig upplevelse. Dessutom var det coolt att besöka Norrlandsoperan. Pampigt!


  

Av Emilsson - 12 november 2010 00:14




Jag vet att det är för sent för att sitta vid datorn och blogga nu men jag ska snart gå och lägga mig. Först måste jag bara berätta den glada nyheten; Jag och Viktoria i min klass blir sambos i februari för vi fick lägenheten!! (Hoppar upp och ner av lycka) Jag ska få bo i stan! Jag kommer att ha 400 m till Myrorna, 600 m till Biltema och allt det andra som finns på västra ersboda men framför allt, jag kommer att ha något eget.

     Den enda som är negativ till det hela är Pontus. Han sa: "Om du flyttar, vem ska då laga tacos åt mig och..." jag fyller i: "... diska din disk? Ja, vem ska göra det, Pontus?" frågar jag och ler. Han säger att det inte var så han menade.

     Tiden vid matbordet rinner iväg och olika samtalsämnen passerar. Vi kommer in på skämt och Pontus börjar räkna upp alla låga skämt som han och Erik drog här om dagen.

Pontus: "Jag satte två tändstickor på skorna och sa: ÄNTLIGEN har jag hittat skohornet!" Jag skrattar lite lagomt och säger: "Eller så kunde du säga: Har du sett mina snygga lågskor?" (Om vi ändå var inne på kass humor, så..) Pontus säger: "Men då måste jag ju tända eld på dem och då brinner mina fötter upp." Jag: "Ja, Pontus. Det får man inte göra. Kom ihåg det!" Det blir tyst en stund innan han sedan säger: "Tänk i sommar när jag går omkring här utan fötter för att jag har tänd eld på tändstickorna i mina skor så att fötterna brunnit upp. Då är det ditt fel för att du inte bodde kvar här och kunde säga åt mig. Kom ihåg det, då är det ditt fel." Haha! Rolig kille, den där Pontus!

     Även om han och en del andra musikalare inte vill att jag ska flytta och hittar på olika saker som kommer orsaka att jag flyttar tillbaka hit så småningom så är jag så sjukt glad över att i februari ha något eget. Med mina (och Viktorias) möbler och endast två km till stan istället för 2 mil. Att jag och Viktoria är så pass lika gör att vi troligtvis också kommer att kunna samarbeta superbra. Jag är PEPP!


Av Emilsson - 9 november 2010 19:34


Det här är Party, folket! Det kan jag säga er! Kort och gott, det här är party!



Jag har alltid tyckt att Petter varit helt okey bra, detsamma gällande September.  Varför har inte dessa två människor samarbetat förut? För det här är klockrent! September har haft hittar som "Satellite" och "Cry for you" som har satt sig på hjärnan och spelats rätt mycket men aldrig förr har jag någonsin hört henne göra något så bra som det här. Fortsätt i dessa banor, Petra!


Dessutom är "Så mycket bättre" ett otroligt bra program! Ville bara säga det.

Av Emilsson - 6 november 2010 11:22

Idag är det lördag och där med också sista dagen innan hemfärd. (Hem till Umeå) Hem, hem till Bollnäs eller bara hem till Umeå. Det är så jag brukar skilja det.


Jag åkte ner i söndags och anlände på kvällen. Där emellan hann jag med ett besök hos den fina Frida Grims. Det var en välbehövd paus efter en bra lång stunds bilkörande.

     Måndagen passade jag på att träffa folk som jag inte träffat på länge. Det är dessutom så skönt att allt känns precis som vanligt. Som om inget har förändrats. Charlotte, Elin, Maja, Viktor, Felix; ja, alla är sig lik! 

     Tisdag/Onsdag, samma sak. Träffa folk, fika (pappa fyllde år), äta, prata. Ni vet hur det brukar se ut. På onsdagskvällen var jag till folkis och därefter till tranan. Mest för att se hur mycket där som var sig likt. Det visade sig också vara just det, sig likt. Lika sunkigt, lika billigt (25-kronan, you know) och ungefär samma besökare.

     På torsdagen var jag till gävle med Sigrid. (Som även hon är sig lik) Vi gick runt där i stan och åkte sedan till IKEA. Jag shoppade loss! Haha, nästan. Jag inhandlade två förvaringskorgar (till vantar och dyligt), sängkläder, ett täcke, en kudde och några fler galgar till garderoben.

     Fredag var en chill dag. Jag passade på att plugga lite och på kvällen träffade jag Felix och Viktor. Vi fikade och pratade långt in på kvällen. (Det gäller ju att passa på när det ändå är lov)


Så sammanfattningsvis har jag tjockat mig i en hel vecka. Nu blir det träning som gäller så fort jag kommer hem. Jag får nästan lite dåligt samvete för att jag varit så lat på sista tiden.

     Avslutningen på detta inlägg blir det här lilla klippet som får representera

Bollnäs-vistelsen för den här gången.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards