Bea Emilsson

Alla inlägg under november 2011

Av Emilsson - 27 november 2011 22:33


Så var det återigen adventsidsdags. Min tid för överkonsumtion av ingefära/citronte och pepparkakor. Jag invigde det nyss tillsammans med första ljuset i staken tänt. Glad första advent! (eller vad säger man?!)


Av Emilsson - 23 november 2011 20:37

Lyssnade just på den här underbara låten och blev plötsligt jättesugen på att ta ett bad. Sagt och gjort!


Av Emilsson - 20 november 2011 11:35


Det var längesedan jag gjorde så mycket på en helg. Två saker men inte mindre värda att nämna för det.

     I fredags efter att vi kommit hem från skolan åt vi lunch för att sedan dra igång storstädningen. Jag kan utan att överdriva säga att det behövdes! Då det var städat och fint hoppade jag in i duschen medat Vickie gjorde kycklinggryta och färskpasta. Efter maten fixade jag mig färdigt och gick cyklade sedan till ersboda folketshus där det denna kväll var dans. Kul blev det! Dock hemskt mycket folk ett tag, nästan omöjligt att lyfta armen utan smälla till någon i huvudet men senare in på kvällen blev det mer utrymme att faktiskt dansa på. Så kvällens omdöme: KUL!

     Under lördagen gjorde jag inte mycket alls, spelade gitarr och tittade på tv, vilket är en extremt vanlig dag för mig annars också men för ovanlighetens skull hade jag planer mot kvällen. Jag och Vickie hämtade upp Tim för att sedan åka till Café station där Railway Statement stod för underhållningen denna kväll. Där satt vi och lyssnade på musik, tecknade och drack te/kaffe. Riktigt trevligt! Senare då bandet gjort sitt gick vi till Pipes och satt där och snackade skit istället. Kvällens omdöme: KUL!

    Idag var det tänkt att jag skulle ta en sväng till klädbiblioteket men jag researchade lite och upptäckte att ett lånekort kostar 50 kr per år. Jag kan ju gå dit utan att låna men då kommer jag hitta massor och skaffa ett lånekort, en onödig utgift. "Men vadå, 50 kr är ju ingenting!" tänker kanske du nu. Ja, men jag måste tänka extremt ekonomiskt just nu. Jag kom för någon dag sedan på att jag måste betala vägskatt/bilskatt (eller vad det nu heter) snart, så därför är jag nu extra sparsam, eller snål om du föredrar det ordet.

Förresten, tack Charlotte Svensson för den här låten: Flight Facilities – 1. Foreign Language feat. Jess (Flight Facilities Extended Mix) Den är så BRA! Lyssnar på den mest hela tiden...

Av Emilsson - 13 november 2011 14:40


Igår tog jag med mig gitarren och åkte ut till Strömbäck. Jag och Jonathan spelade och sjöng i kyrkan bara för kul. Kul var det också! Det var längesedan jag sjöng så som jag då gjorde. Jag saknar Cantilena och Estetiska många gånger. Det är så kul att bara trycka ur sig massa ljud och inte tänka på någonting annat än sången som jag sjunger just nu. Visst det är kul att spela och sjunga också men det blir inte på samma sätt. Till ett piano kan jag sjunga andra genrer och gitarren hindrar mig inte att ta i från tårna. Sen lagade vi ugnspannkaka. Den blev ganska tunn men ändå god. Efter att vi ätit och diskat färdigt kom resten av huset till köket för att göra sin mat. Det var kaos och jätteroligt med så många människor på samma yta. Det är sällan för min del som det är så. Troligtvis skulle jag bli jättetrött på det om jag hade det så hela tiden men i denna måttliga mängd och så sällan blir det bara kul!


Idag ska jag tvätta, läsa och se film. Skön dag!

Av Emilsson - 9 november 2011 18:08


Jag måste ju vara rättvis, därför kommer nu en kort och väldigt spontan teckenspråksfilm. Ursäkta mig för att jag står så långt ut i kanten på bilden, hoppas ni ser vad jag säger i alla fall.

Av Emilsson - 7 november 2011 20:10


Nu har jag spelat in lite film med min Zoom Q3 igen. Resultatet? Det ser du här nedan.



Av Emilsson - 4 november 2011 12:44


Nu har jag gjort det som jag under alla min gymnasieår har tänkt att jag någon gång ska göra. När jag varje morgon stod vid busshållplatsen på väg till skolan så kom alltid en doft av nybakat bröd svepande ut från bageriet precis intill. Det var då jag fick för mig att det skulle vara så mysigt att i höstmörkret gå och köpa ett alldeles nybakad bröd och äta till frukost innan skolan. Det blev aldrig av, trots att det är ynka 50 meter till bageriet i fråga. Inte förrän nu, nyss. Visseligen är det nu inte frukost, utan lunch, men ändå. Här sitter jag med dagsfärskt bröd och en kopp kaffe, innomhus med höstvänlig musik och tittar ut på ett grådassigt novemberväder. Vardagslyx eller bara väldigt mysigt?


Av Emilsson - 2 november 2011 14:22


Nu är jag tillbaka i Bollnäs igen. På tågen (plural för att jag bytte i Gävle) har jag hunnit läsa ut "Gör vad du vill" av Erlend Loe, läst Expressen och druckit kaffe och lyssnat slut på batteriet till min mp3. Nu är jag i alla fall hemma hos mamma, har väskan uppackad, har ätit lunch, tittat till ekonomin och ska iväg till pappa för han fyller 50 år idag. Grattis pappi!


Uppsala är en väldigt fin stad. Mysig, familjär men på samma gång en ganska stor stad. Dessutom finns det nationer med jättebilligt fika och mat. Fantastiskt! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att bosätta mig där. Jag har bott hos Aleksandra och Viktor. Det har varit hur trevligt som helst!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards