Bea Emilsson

Alla inlägg under december 2011

Av Emilsson - 29 december 2011 17:55


Jag har svaret på varför norrlänningar säger "vars" istället för "var" eller "vart". Det kom jag på under en kvällspromenad från pappa påväg till mamma. Jo, för att annars skulle de inte veta skillnaden på "blev", som böjningsformen på att bli, eller "var", som i plats? Båda dessa på norrländska skulle då bli vart och vart: "Vart ligger Norrala?" och "Han vart så arg." Därför, för tydlighetens skull, säger de: "Vars ligger Norrala?" och "Han vart som arg." Sånt funderar jag på när jag är ute och går.


Annars då. Annars så har jag varit i Gävle med Maja idag. Hon skulle lämna in sin fiolstråke för att få nytt tagel på den. Då passade vi på att strosa omkring i stan och dricka en kopp kaffe. Sen köpte jag en klänning på myrorna också för 85 kronor. Mysig dag med mysiga-Maja!


Av Emilsson - 25 december 2011 12:56


Ja, jag räknar väl upp vad jag har fått då. Snälla, kalla mig inte bortskämd, det känns så hemskt! (men visst jag har fått väldigt mycket!)


Body lotion x4

Shampoo och balsam

Trosor, strumpor, underställ och strumpbyxor

En matberedare

Ett målarset (canvastavlor, staffli, akrylfärger)

En väggkalender och en almanacka

Bok - Mia Skäringer Avig Maria

Bok - Stora testboken

Skiva - Movits Ut ur min skalle

Skiva - Joni Mitchell Songs to a seagull

Pengar


Oj! Det såg riktigt mycket ut när jag radade upp allt. ("Tack så mycket!") Lika roligt som det är att få klappar är det också att ge bort, därför är julen glädjens tid. Alla är nöjda och glada.

Juletid, julefrid, jul är kul, god jul!

Av Emilsson - 25 december 2011 12:54


Nu är jag hemma i Bollnäs och har firat jul med familj och släkt.

Jag har upptäckt en sak. Varje gång jag höjer handen (kan vara för att klia mig i huvudet) så ryggar min lillasyster tillbaka. DET kallar jag respekt!


Av Emilsson - 19 december 2011 21:14


Jag och Linn såg den just. "This is Halloween, this is halloween..." tonerna klingar fortfarande och ljuvligt i mitt huvud. Det är en så braa film! Ett måste före jul. Kanske till och med en tradition för min del..


 


Ny

Av Emilsson - 13 december 2011 18:56




K

Av Emilsson - 11 december 2011 18:00


Jag känner mig som ett litet k. Liten, inte riktigt hel och spretig och vass.

Av Emilsson - 7 december 2011 19:10


Ja, nu har jag klippt av 8,5 cm hår. Samma frisyr fast en aning kortare. Skönt! Mindre slitet men samma frisyrmöjligheter och samtidigt något nytt när jag har det utsläppt. Kul!
     Tidigare idag springer jag ut från badrummet in till Vickies rum och utbrister busigt: "Ska jag göra något tokigt?" Ska jag klippa av håret? Jag göre!" Springer därefter tillbaka till badrummet, tar fram saxen och klipper bara rakt av vilket endast av en slump blev just 8,5 cm. Här är bildbeviset.


   



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards