Bea Emilsson

Alla inlägg under juli 2013

Av Emilsson - 31 juli 2013 13:36


Jag är nog en salig blandning av Astrid Lindgren-figurer. Jag är som Lotta på Bråkmakaregatan men bor i Villa Villekulla, typ som Karlsson på taket. Ser ut som Kajsa Kavat när jag ler, för hon ser inte heller ut att se ett skvatt när hon skrattar. Är vrång som Ronja Rövardotter och pratglad som Tjorven. Och jag sover med huvudet, i och för sig under huvudkudden, men jag är nog lite lik Pippi ändå.


Av Emilsson - 15 juli 2013 12:12



Cleo, min drottning!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/222305?programid=4497&play=4625080&playtype=sändning&t=3821


Skulle varit riktigt coolt att ha varit på Öland Roots med denna uppsättning: Looptroop Rockers, Partiet och CLEO! Tungt!

Av Emilsson - 12 juli 2013 22:56


Sanna AKI's ord: Det blåser från höger så vi hamnar där på vänsterkanten!




Av Emilsson - 10 juli 2013 14:56

 

Foto: Johan Augustsson


Hej!

På Öland var det stundvis fint väder då vi var där. Vi var där på dansveckan. Vi har haft väldigt roligt och sovit väldigt lite. Därför känns det i kroppen nu när jag är tillbaka på jobbet igen. Tur att jag jobbar kväll så här i början så att jag hinner vänja mig och ställa om huvudet från semestermode. Jag hade lätt kunnat stanna på Öland en vecka till för att vara med på Öland Roots inser jag när jag lyssnar på dessa sköna grabbar, Partiet – Hon, och sitter med vetskap om att de ska spela tillsammans med Looptroop Rockers imorgon. Det hade varit kul! Samtidigt ska jag vara nöjd över en rolig veckas semester på Öland (och Partiet tillsammans med LTR sänds ju faktiskt i P3 på lördag). Min första gång på ön, min första gång på Ölandsveckan. Feelingen i låten får beskriva hur jag känner mig nu idag, på en jobbfri dag med semesterminnen framför ögonen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards