Bea Emilsson

Alla inlägg under september 2013

Av Emilsson - 23 september 2013 12:37


Syster Sols låt Gillar Din Vibe i ny version. Omarbetad och framförd av Beatrice Emilsson.


Av Emilsson - 12 september 2013 17:53


Har en ny video på min youtube-kanal för den som inte har sett det:


Av Emilsson - 11 september 2013 19:25

Av Emilsson - 9 september 2013 19:02


Med ett leende på läpparna cyklar jag hem från Rådhustorget denna vackra septemberkväll. Jag cyklade dit ensam men tog del av "Umeås största manifestation genom tiderna", Patrik Brännbergs inledningsord, Rättvisepartiet. Under 40 minuter talade kloka människor om kärlek och jämlikhet, om respekt och solidaritet. De betonade VIP-galans huvudord "Alla människor är viktiga, alla dagar" vilket i lördags hamnade i skymundan på grund av 20 våldsbenägna män med åsikter byggda på okunskap och hat. Ikväll, på samma plats, stod ett folkhav av kärleksfulla medborgare och jag har aldrig känt mig så lugn och trygg som då. Omringad av goda människor, jag stod själv men inte ensam. Umeås största manifestation genom tiderna ropade det som flera modiga, starka, solidariska individer även gjorde i lördags, 20 aggresiva nynazister ansikte mot ansikte: "Inga nazister på våra gator!" Orden låter hårda, men så är också hat. Hårt, kallt och ogenomtänkt. Jag hoppas att fler människor än alla de som stod på torget ikväll sätter Hårt mot hårt om det behövs, sprider kärlek istället för hat och möter okunskap med visdom.

     Allra gladast blev jag när jag åter traskade mot mig cykel och hör några 4-5-åringar bredvid mig högt och tydligt upprepa "inga nazister på våra gator, inga nazister på våra gator" samtidigt som de hoppar i mitten på betongplattorna i marken utan att nudda skarvarna emellan. Om dessa barn är vår framtid, då kanske jag vågar hoppas på att se ljuset i tunneln en vacker dag, då kanske jag vågar hoppas på att världen inte förblir en plats med utrymme för hat.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards