Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Trosbekännelser

Av Emilsson - 14 juli 2014 11:15


Länge har jag letat efter ett par trosor som täcker hela rumpan och som har ben, det vill säga ett par boxertrosor. "Men det finns ju" tänker du då, och ja, det finns en sort som heter boxertrosor men de uppfyller inte ovan nämnda krav. De täcker hela rumpan i endast 15 minuter innan allt tyg har letat sig in på obekväma ställen. Jag tänker inte bli mer detaljerad än så men ni förstår säkert att det inte är vad jag önskar med ett par boxertrosor. Hör på namnet bara, skulle kunna vara boxertrosans slogan: "inte snyggast men skönast!"

     Män har inte det här problemet med deras motsvarighet - boxerkalsongen, så varför ska vi plågas? Anledningenslog mig när jag kollade på shorts på Staduim: "Jahaa, boxerkalsonger för en kvinna kallas för shorts! Såklart, har jag aldrig sett på friidrott förut?!" Dessa trosor som jag har letat förjäves är alltså inga trosor utan ett par shorts. Det förklarar ju varför de har varit så svåra att hitta, jag har ju stått på fel avdelning...

     Nu frågar jag mig istället varför det ser ut såhär? Varför kan inte jag, under min kjol, kunna ha ett par rediga underkläder som täcker de mest intima områdena (och sitter på plats) när kjolen blåser upp i vinden eller i en buggsnurr? Män kan ha rediga underkläder under rediga byxor och shorts, där de knappt gör någon nytta? Nu när jag jämför ser det ju bra knäppt ut. Nästan som att patriarkatet har designat kvinnornas underkläder. Har en snuskgubbe bestämt att så ska det bara vara? Eller är det vi kvinnor som har gett vika för snuskgubbens önskemål en gång och sen fortsatt i samma bana år efter år utan att tänka på det? Eller är det bara det att ingen har sagt att det här är otrevligt och bör ändras på? I så fall gör jag det nu: snälla Lindex, Kappahl, H&M, ICA Maxi, vem som helst - jag vill ha shortslånga ben på mina trosor!

 
 
Ingen bild

Andreas

14 juli 2014 11:41

Hej! Har precis kikat in på din blogg och läst inlägget om boxertrosor.
Är såhär att min tjej vill jag ska köpa sexiga trosor till henne men problem är att jag vet inte vad hon använder eller gillar för trosor.
Hoppas du kan hjälpa mig och du får tag i boxertrosor!

Emilsson

18 juli 2014 09:39

Det allra flesta tjejer använder "hipsters" och vad jag har hört så ska killar tycka att det är trevligare än string. Och jag kan intyga att det finns mycket som är trevligare än string. Det är bara min åsikt :)

 
Ingen bild

Andreas

18 juli 2014 23:19

Kan du lägga ut en bild på hipster för jag vet inte hur de ser ut.
Har du fått tag i några boxertrosor?

Emilsson

24 juli 2014 20:57

Om du googlar på hipstertrosor så är det dessa du får upp. Nej, inga som uppfyller mina krav med mera tyg än tex. hipster. De liknar boxer men täcker inte hela rumpan. Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Skapa flashcards