Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 12 november 2010

Glada nyheter

Av Emilsson - 12 november 2010 00:14




Jag vet att det är för sent för att sitta vid datorn och blogga nu men jag ska snart gå och lägga mig. Först måste jag bara berätta den glada nyheten; Jag och Viktoria i min klass blir sambos i februari för vi fick lägenheten!! (Hoppar upp och ner av lycka) Jag ska få bo i stan! Jag kommer att ha 400 m till Myrorna, 600 m till Biltema och allt det andra som finns på västra ersboda men framför allt, jag kommer att ha något eget.

     Den enda som är negativ till det hela är Pontus. Han sa: "Om du flyttar, vem ska då laga tacos åt mig och..." jag fyller i: "... diska din disk? Ja, vem ska göra det, Pontus?" frågar jag och ler. Han säger att det inte var så han menade.

     Tiden vid matbordet rinner iväg och olika samtalsämnen passerar. Vi kommer in på skämt och Pontus börjar räkna upp alla låga skämt som han och Erik drog här om dagen.

Pontus: "Jag satte två tändstickor på skorna och sa: ÄNTLIGEN har jag hittat skohornet!" Jag skrattar lite lagomt och säger: "Eller så kunde du säga: Har du sett mina snygga lågskor?" (Om vi ändå var inne på kass humor, så..) Pontus säger: "Men då måste jag ju tända eld på dem och då brinner mina fötter upp." Jag: "Ja, Pontus. Det får man inte göra. Kom ihåg det!" Det blir tyst en stund innan han sedan säger: "Tänk i sommar när jag går omkring här utan fötter för att jag har tänd eld på tändstickorna i mina skor så att fötterna brunnit upp. Då är det ditt fel för att du inte bodde kvar här och kunde säga åt mig. Kom ihåg det, då är det ditt fel." Haha! Rolig kille, den där Pontus!

     Även om han och en del andra musikalare inte vill att jag ska flytta och hittar på olika saker som kommer orsaka att jag flyttar tillbaka hit så småningom så är jag så sjukt glad över att i februari ha något eget. Med mina (och Viktorias) möbler och endast två km till stan istället för 2 mil. Att jag och Viktoria är så pass lika gör att vi troligtvis också kommer att kunna samarbeta superbra. Jag är PEPP!


 
 
Elsa

Elsa

13 november 2010 22:19

Jätteglada nyheter, jag ser väldigt mkt fram emot att hälsa på dig & Viktoria i sambo-boendet!

http://zakrisson.eu

Emilsson

14 november 2010 17:31

Ja! Det kommer att bli så najs! :D
Du är varmt välkommen till västra Ersboda efter februari. :D

 
Vickie

Vickie

14 november 2010 23:46

Jag är också pepp! PI

http://kinapojken.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards