Bea Emilsson

Alla inlägg under september 2011

Av Emilsson - 25 september 2011 22:02


Nej! Inte "Vilken vacker måne" som mucklorna i Pettsson och Findus säger, jag vill istället säga; Vilken vacker höstdag! Helt otroligt så vackert det är med alla höstfärger, en klarblå himmel och en värmande sol.

     Denna vackra dag spenderade jag med Ebbis, det passade sig mycket bra! Fika, strosa omkring i stan och titta lite i söndagsöppna butiker. Mysigt värre!



Av Emilsson - 24 september 2011 19:51


Nu har mina gäster åkt hem. Pappa och Jenny har hälsat på mig igår och idag. Det är alltid kul med besök! Förra helgen hade jag besök av mamma, Tony och Linnéa och som grädde på moset så har jag även fått massa födelsedagspresenter av de båda sällskapen. Mamma, Tony och Linnéa kom hit med en biltema-påse innehållande ett kakfat och tjocktröja efter Morfar, batteriladdare med medföljande laddbara batterier, Zoom Q3 (inspelningsapparaten), stativ till denne, en hink tvättmedel, två burkar lingonsylt, hygienartiklar och en leksaksflodhäst till badet. (Fråga mig inte varför? Hehe.) På posten fick jag också ett presentkort på Åhléns från mamma. Dessutom fylldes kylskåpet, frysen och skafferiet på.
     Nu när pappa och Jenny har varit här har jag fått ännu fler paket. De hade sig en skiva med Melissa Horn, pengar, en mascara, två kokböcker ("200 snabba och goda supersallader" och "200 frestande recept med choklad"). Från Ann-Kristin fick jag salladsbestick och från henne och pappa tre serveringsskålar i olika storlekar. Även pappa fyllde på matförrådet, med älgkött och lingon.

Tusen tack till er allihopa för alla fina presenter!

Viktoria är inte hemma nu. Jag spelar skivan med Melissa Horn och bara är. Med mig själv. Det är fint!

Av Emilsson - 22 september 2011 14:45


Vem sa att inte pengar är lycka? Denna människa måste varit dum eller bara försökt intala sig själv om det, för att muntra upp sig lite i sin deprimerande vardag. I morgon får jag pengar från CSN och jag går bara och väntar på att de ska trilla in på kontot. Liksom räknar ner. Minut för minut. Även om jag kanske inte blir lyckligare så är det i alla fall en stor lättnad att se siffrorna på internetbanken stiga. En lättnad som varar i några dagar fram till dess att alla räkningar är betalda, då är jag tillbaka på samma plats igen. Uttråkad, fattig och konstant stressad över ekonomin. Det är kämpigt att vara student. Inte nog med att man ska plugga, man måste dras med budgetar och priser hela tiden också. Tvingas säga "Jag har inte råd..." flera gånger per dag och passa på att handla mat när det är super-extrapriser på Coop eller Ica.

     Nu har jag klagat klart, kände bara att jag behövde det.

Av Emilsson - 18 september 2011 12:49


Min nya vän heter Zoom Q3. En lojal vän gjord i plast. Den har en mikrofon, filmkamera, en display och några knappar. Tillsammans kan vi skapa ljudfiler och filmer. Det är vad jag ägnat denna förmiddag till. Jag tror att det är precis samma för mig som för fotografer. 100 bilder = 10 bra, 10 bilder = 1 bra. Det är precis vad jag lyckats åstadkomma. (10 filmer, en godkänd.) Notera att jag dock aldrig blir helt nöjd men det här är mitt bästa försök idag. Jag har också lyckats skapa ett youtube-konto där jag nu har laddat upp denna video. Ett mail med titeln "Grattis till ditt första upplagda videoklipp på YouTube!" trillar in i min inbox. Tack! Här är den;


Av Emilsson - 5 september 2011 20:25


Personligen tycker jag bättre om ordet måndagsmys än fredagsmys. Det ligger liksom bättre i munnen. Jag kör stenhårt på måndagsmys i form utav te (citron och ingefära, som jag för övrigt förknippar med vinter/jul så otroligt mycket), kardemummaskorpor och fin musik i högtalarna. Vickie är inte hemma så jag bara myser omkring i lägenheten på egen hand. Det om någonting gör jag riktigt bra. Jag skulle till och med våga säga att det är vad jag gör bäst.


Av Emilsson - 2 september 2011 22:32


Efter middagen (köttfärsfyllda paprikor) bestämde vi oss för fredagsmys i soffan. Vi såg The Bad Teacher och åt popcorn. Sen då, vad gör man sen? Vi tittade på

youtube-klipp. Sen då, efter det? Jag föreslog sova. Vickie förbjöd mig att gå till sängs före kl. 23.00 med argumentet "Det får man inte gör på en fredagskväll". "Om man har ont i huvudet en fredagskväll då?" frågar jag. "Okey då, 22.30."


Nu har klockan hunnit bli 22.38 Borde skynda mig.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards