Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Det här med att säga nej.

Av Emilsson - 1 september 2012 16:04


Sedan skolstart har jag hunnit med en hel del och det mesta har rullat på som ett löpande band. Fick besök av tre forna Bollnäsbor kring den 22-25 augusti. Två numer bosatta i Uppsala, den tredje i Kalifornien. I samma veva som de åkte hem åkte jag till jobbet. Jobbade. Därefter skola. Nu har jag sagt att jag vill vara ledig från jobb i 3 helger fram över. Jag sa "Nej. Jag vill vara ledig. Tre helger." efter att ha jobbat nästan varje dag i augusti. 17 av de första 19 dagarna. Varpå skolan började den 20:e och sen hoppa in en helg till efter 5 skoldagar. Jag var trött kan jag meddela.

     Nu i helgen har jag inga speciella planer. Ganska skönt i och för sig. Har varit på stan idag och tittat på vip-galan och på eleverna från tolkfyran som tolkat eventet. Trotsat regnet med min super-regnjacka, ätit lunch med Anna-Isabella och fönstershoppat.

     Nästa helg bär det av till Övik för en hel helg med bara dans. Det ser jag fram emot... Ömma fötter, smärtande svank och en hel resväska med svettiga klänningar som under veckan måste tvättas för att inte impregneras i svett. Är det dansmara så är det. Då blir det ovannämna konsekvenserna. Konsekvenser efter en riktigt rolig och fartfylld helg.

     Den sista av tre helger i rad åker jag tillsammans med min (om än väldigt lilla) klass till Stockholm, på dövas dag. Vi kommer få se många spännande föreläsningar, träffa massor av teckenspråkiga och framför allt insupa denna fantastiska kultur. Jag och Sofie; teckenspråkstrean.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards