Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Söndag 25/10

Av Emilsson - 25 oktober 2009 15:37


Snart har hela dagen passerat utan att jag ens har klätt på mig riktiga kläder. Klockan är 15.39 och jag sitter ännu i min sovskjorta och raggsockor.. Men så ska det vara en söndag efter dansmara i hudik också. Trött är jag och seg så in i.... Men det var det värt för ack så kul jag hade igår. I alla fall mot slutet.. Ett tag trodde jag att jag skulle somna stående och ett tag funderade jag starkt på att lägga mig på golvet för att sova lite. Men istället tog jag en macka och en kopp kaffe och sen var jag på banan igen. Dansade in i det sista, tackade vänner och bekanta för kvällen, åkte hem och var hemma ca. 04.30


Idag vaknade jag kl. 11.00, trodde jag men insåg när jag klivit upp att klockan bara var 10.00 på grund av att klockfan skulle ställas tillbaka en timme. Då tänkte jag: "Nu hade jag kunnat sova en timme till..." men det gjorde jag inte. Istället lyssnade jag på deppig höstmusik och regnet utanför. Så klyshigt men dock en fin start på dagen.


Malin Arvidsson kom förbi på besök och det var riktigt trevligt och länge sedan sist. Hon hade en födelsedagspresent i efterskott med sig och den innehöll ett fint cocktailglas. 

     Det är förresten så skönt att känna människor så bra att man kan sitta i nattklädsel och dricka kaffe utan att denne person bryr sig. Så var det i detta läge. Hon möttes i dörren av en Bea klädd i leggins, raggsockor och en väldigt stor blå/vit-randig skjorta som används som pyjamas men inte lyfte hon ett finger för det.


Jag säger bara en sak: Vilken chill-dag!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards