Bea Emilsson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Emilsson - 12 oktober 2009 18:48


Det händer ganska mycket i mitt liv just nu, även om jag ibland undrar vad jag egentligen gör om dagarna.. Det kan vara en bra fråga med tanke på att jag tillbringar väldigt (och då menar jag VÄLDIGT) mycket tid framför datorn och därmed facebook. Där händer däremot väldigt mycket varje dag vilket är anledningen till att jag är inlogad väldigt ofta.


Förrutom detta så är skolan ett bra tidsfördriv. Det finns alltid något kvar på min "att-göra-i-skolan-" lista. För tillfället är projektarbetet den tyngsta bördan och det som jag ska ta itu med om bara några minuter, hade jag tänkt.

I morgon väntar kör och därefter jazzklubben då Oskar Schönning med band spelar. Ses vi där? Kostar gratis för skolungdomar vad jag vet (i alla fall för oss esteter) och börjar kl. 19.30


Av Emilsson - 8 oktober 2009 22:51


Thank you Lord for Tomas Andersson Wij! Jag är mållös. Finns inget mer jag kan säga än ett fett stort TACK! Jag kommer leva på det här så länge, så länge! Dessutom är jag och Elsa numera kända som "Två-Bollnäs-fjortisar-i-första-bänkraden-som-skriker-och-sjunger-med-i-låtarna" brudar. Men fan, det var det värt!


  

Dessutom fick vi en bra "fjortisar-möter-sin-idol" bild


Av Emilsson - 7 oktober 2009 17:45


En ny dag har kommit och gått men ändå känner jag mig så lugn. Jag lyfter inte ett finger för något. Jag bara tar det lugnt och glider omkring dagarna lång. Jag skulle kankse orka plugga om jag tog mig i kragen men jag tänker inte göra det. Jag ska fortsätta mina dagar som jag gjort tidigare. Bara chilla fram till det är ett faktum att jag måste plugga. Men det sker inte förrän kvällen före, alltså i morgon. Svenska prov, Fredag. Allt är under kontroll!

I morgon ska jag plugga.. Innan jag ska sova.. Det blir bra de!


Förrutom plugg väntar Tomas Andersson Wij. I morgon kl. 19.30 sitter jag och Elsa bänkad på söderhamnsteatern förhoppningsvis långt fram och gråter. Jag längtar, längtar!


Har en enligt mig gjort en riktigt bra höstspellista på spotify. Här är mina 20 bästa höstlåtar:

http://open.spotify.com/user/gurks%c3%a5s/playlist/5BeEBw5VoykKP5TJeMj8dj


Av Emilsson - 5 oktober 2009 19:34


Hösten är verkligen här nu. Oktober har börjat och det sägs ju vara en höstmånad. Jag blir så sorgsen och börjar tänka ännu mer än vanligt när det är höst. Men allt ont medför något bra för nu får jag ju i alla fal skäl till att sitta inne vid min dator och inte göra någonting.

Jag kollade just igenom mina dockument och fann en hel del texter jag skrivit. En av dem passar väldigt bra in nu:


Jag tänker, kanske ofta lite för mycket

Vad jag tänker på är till och med för mig okänt

Det som dyker upp förtränger jag lika fort

För det mitt huvud vill tänka vill inte hjärtat veta av

- Beatrice Emilsson

 

  

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards