Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Fredag 27/11

Av Emilsson - 27 november 2009 22:16


Mycket slit hit och dit. Det är vad jag har att säga till mitt försvar över att jag inte skrivit något på väldigt länge.

Jag har gått i skolan precis som alla andra flitiga männiksor och mitt i allt har jag spelningar till höger och vänster. Men det tackar jag inte nej till.. "Pengar rullar in som det ska, det går bra nu... Kompis, det går bra nu.."


Apropå spelningar, en av dem var idag.

Elsa hämtade mig på sporthallen efter att Es07 hade haft benmassage. Hon och Emilia möttes av en slö och mör Bea. Emilia handlade på Prix medan vi hämtade gitarren. Efter det skjutsade Elsa hem Emilia och sen bar det iväg mot skogen.
-Skogen var ordet! Vi hamnade lite överallt och vi fick vända många gånger. Vi var vilse i skogen, utan mottaging på telefonen som i sin tur snart var utan batteri. Detta försvårade situationen detso mer. Tillslut gav vi upp vårt febrila letande och jag gick in till ett hus. Med nerverna i schack men på helspänn klev jag upp på trappan och såg till min lättnad en liten skylt med texten: "En främling är en vän du inte lärt känna än". Detta gav mig mod till att våga ringa på. En trevlig kvinna öppnade och jag förklarade läget. Vi hade följt fel skyltar hela tiden fick jag veta. Hon var snäll och erbjöd sig att låna ut sin fasta telefon. Jag kunde då ringa och tala om för den ansvarige för spelningen att vi var sen och befann oss vid Larsbogården. Vi fick en ordentlig vägbeskrivning och vi hittade ända fram.. Efter många om och men. Nu förstår jag innebörden av "bättre sent än aldrig".

Men fan så kul vi hade jag och Elsa där i den kolsvarta skogen bland granar och älgar. En upplevelse utan dess like!


I morgon blir det lite lättare att hitta till rätt ställe då vi ska spela på Karlslunds ålderdomshem. Då blir det svåra att hitta rätt våning och det återstår att se hur det går. Man vet aldrig med oss har jag nu fått lära mig.


By the way, jag har kommit fram till att när jag dör vill jag att "sommar på speed" med Tomas Andersson Wij ska spelas på min begravning. Ingen annan låt, bara den (och möjligtvis en psalm. Typ härlig är jorden). Jag dör nästan bara av att lyssna på den. Den är genialisk! Lyssna och förstå vad jag menar. Först bara sång och lite gitarr som sedan övergår till en hel stråkorkester med slagverk. Genialiskt!

Tomas Andersson Wij – Sommar på speed


Jag tror det här är sista natten, jag ser hur mörkret faller mot mig

I en värld som dimmar ner, i stad som tänder upp så långt man ser

En tjuv har varit här, en smutsig hand har gått igenom rummen

Jag hoppas du hann se det rena perfekta i mig

Det här är den sista

den sista sommarn på speed

Och jag ser hur mörkret faller

jag vet jag kommer ge mig utan strid

Jag är där nu, släpp mig fri

Det är sista sommarn på speed


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards