Bea Emilsson

Alla inlägg den 21 december 2009

Av Emilsson - 21 december 2009 22:51


Nu är det väldigt nära till julafton. Jag känner mig som ett litet barn när jag säger det men det ska bli kul och jag längtar.. Jag är nyfiken på vad jag kommer att få.

     I år har jag önskat mig ganska många skivor och jag hoppas verkligen att jag får någon av dem. (Om jag ska erkänna blir jag faktiskt i annat fall lite besviken.) I övrigt så önskade jag mig pengar (som alltid), presentkort på lite olika affärer (som alltid), användbara saker vid "flytta-hemifrån-tillfälle" (sånt som är nyttigt men egentligen väldigt tråkigt) och strumpbyxor. En salig blandning!


För tillfället så överkonsumerar jag pepparkakor och kaffe. Så nyttig är jag så här vid juletid. Jag säger bara: "Fuck GI" och hoppas på att det är fler än jag som instämmer med det just nu. Jag menar, hallå? Man måste ju få leva också. Det är ju bara jul en gång om året så då kan man väl få frossa lite i det godaste i världen, pepparkakor.


Den som läste dagens ljusnan såg att framsidan pyntades av Ge-klavens julkonsert tillsammans med cantilenakören och musiker. Den som fortsatte och på så vis läste artikeln såg att de nämnde att stora cantilenakören sjöng en låt som var nyskriven. - Nyskriven var väl att ta i men den låt de menade var iaf "Juletid" skriven av Sara E, Frida G, Emilia M, Bea E och Zanna S från Es07. Musik: Kristina Norevi. HAHA, vilken jävla låt. Vad jag hur som hellst tänkte komma fram till är att denna "otroliga" låt belastar min hjärna och vägrar att lämna den. Den har etsat sig fast och i och med detta är mitt jullov försört. Nej då, men nästan.


Nu är det snart natt och jag ska sova. Men lägg detta på minne:


"Av julen blir man glad

Dopp i grytan och god choklad

Av pepparkakor blir man snäll

Och ljusen lyser fint var kväll.

 Vi kokar glögg och knäck

Stoppar klappar i en säck

Vi rimmar så bra vi kan

Och vi klär vår gran så fin och grann.

     Juletid, Julefrid, Jul är kul, God jul!"



Av Emilsson - 21 december 2009 19:11


Jag har sammanfattat musikåret i form av "årets bästa låtar" och "årets bästa skivor". Dessutom har jag gjort en lista över "Decenniets bästa låtar". Här är de!


Årets bästa låtar (Dessa är de låtar från 2009 som jag trallat på allra mest och som helt enkelt är bäst)


Årets bästa skivor (De tre bästa, enligt mig, då i princip alla låtar på plattorna är bra!)


Decenniets bästa låtar (Visst är många av dem utnötta men än dock de bästa från 2000-talets första decennium och de som genom åren gjort störst intryck på mig.)



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards