Bea Emilsson

Alla inlägg den 25 december 2009

Av Emilsson - 25 december 2009 11:15


Ja, ännu en jul har kommit och passerat. Nu är det bara nyårsafton kvar sen börjar ett nytt år med nya möjligheter.

Oj, vad klychigt.. Nej, låt oss istället vara egoistiska och materialistiska. Jag fick många fina julklappar igår: Små söta plåtburkar att förvara te i, pengar, presentkort på pettersons guld, tekoppar, DVD-spelare, ansiktstvätt, strumpbyxor, Regina Spektors skiva "Far", Miike snows skiva och  fårskinnstofflor. Tänk så mycket man får när man firar jul på tre ställen.

Morgonen började hemma hos pappa. Där åt vi sedan lunch och öppnade paket. Sedan åkte vi vidare till Tomterna, Järvsö, där vi firade jul med farbror Kent, Arlene och kusinerna Rickard och Arjohn. Nu fick vi julfika i form av lussebullar, pepparkakor(!!!) och kaffe. Mums! Ännu fler paket öppnades innan vi åkte tillbaka till Bollnäs för att fira jul med mamma, Tony och Linnéa. (När jag säger vi menar jag inte att jag är schitzo, jag pratar om mig och min syster Jenny.)

Här fick vi ännu mera julmat och ännu fler paket. Tänk, sådan bortskämd unge jag är i detta materialistiska samhälle. Värt!


Idag ska jag träffa Aleksandra en stund och sedan måste jag antagligen plugga.. Jag har just insett hur mycket min lilla "att-göra-hög" växer.. Den är faktiskt inte så liten längre. Bäst att ta i tu med det på en gång...


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards