Bea Emilsson

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Emilsson - 25 juli 2010 10:56


.. då är min dag helt söndertrasad. Du kan heller inte gissa varför om jag inte berättar det för dig.


Morgonen började, för min del, kl 10.07 av att kissblåsan nästan sprängdes. Jag klev upp och masade mig iväg mot toan. Lite lättare och lite gladare går jag ut från toan och entrar istället köket, för nu var det magens tur att sjunga sina klagosånger. Eftersom att jag är ganska lat ibland (och detta var en lat morgon) orkade jag inte göra någon ordentlig frukost utan tog istället en fin, mogen, mumsig nektarin. Den smakade utmärkt och jag åt med glädje av denna nektarin som endast behövde sköljas och inget annat ansträngande. Efter, låt oss säga, 3 minuter har jag börjat närma mig slutet på min så kallade måltid. Av ren slump tittar jag ner på frukten, inget speciellt med de tycker de flesta, men idag är det någonting som rör sig och jag kan säga det, endast en kärna kan inte röra på sig. Av panik slänger jag iväg frukten som landar med en duns på golvet och ut ur kärnan, bokstavligt talat, flyger det ut en TVESTJÄRT!! Paniken stiger till ren hysteri. Jag springer ut ur mitt rum, in i köket igen för att hämta papper att döda den jäveln med, men när jag är tillbaka är det lilla äcklet inte kvar! Jag tänker: "Panik, panik, panik!!" och letar febrilt efter den oinbjudne gästen. Jag lyfter på notstället, skakar på kläder som legat på golvet, men den finns ingenstans. Efter kanske 1 minuts hektiskt letande lyfter jag på gitarren som står i ett ställ på golvet och fram ramlar det lilla äcklet. Jag är snabb med pappret. Jag tänker: "Mosa, mosa, mosa!!" Men när jag lyfter på pappret rör den sig fortfarande, helt oberörd. Jag lindar in äcklet i pappret, rusar med det lilla knytet i handen, ut på balkongen och med all min mest innerliga kraft kastar jag ut det i spöregnet. Jag tänker: "Dö, dö dö!!" Jag springer in igen, hämtar nu skruttet av nektarinen, rusar återigen ut på balkongen och kastar ut även det, för tänk om det fanns fler?!


Nu har jag kastat alla nektariner vi hade i fruktskålen för säkerhetens skull. Jag har ringt mamma och talat om att vi hade objudna gäster i frukten (som dessutom inhandlades igår!!) och bett henne om att aldrig mer köpa nektariner!

     Lugnet efter stormen har börjat lägga sig nu men när jag sökte på "insekt nektarin" på google fann jag att samma missöde hade hänt flera andra. Det behövdes bara en liten bild på den där jävla sortens kusar för att jag skulle gå upp i varv igen. Nu blir jag hysterisk bara jag tänker på ordet tvestjärt.


Alltså, morgonen förstörd och ute står nu regnet som spön i backen så på så vis också resten av dagen.

     Om dagar kan förstöras, då är min dag helt söndertrasad!

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards