Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 25 april 2010

Dag ut och dag in..

Av Emilsson - 25 april 2010 10:46


Föreställningarna avlöser varandra. Det är mycket att tänka på för tillfället. Då jag inte ska vara Laura ska jag vara Micaela. Mellan allt detta ska jag försöka hinna med balkommittén, Driver och allt plugg som bara ligger på hög. För den som inte redan vet det kan jag säga att högen växer och blir en tyngre börda för varje dag som går.


Mitt i all denna stress och press har jag dock fått reda på att den 10 maj ska jag, Beatrice Emilsson, åka till Umeå - Strömbäck för att göra intagningsprovet till Teckenspråkstolksutbildningen. Jag är över mig av förväntan och glädje. Jag kommer precis att ha avslutat Carmen-föreställningarna innan jag ska fara upp till norrlandet. Det känns ändå bra att kunna bocka av en sak på listan innan nästa blir påbörjad.

Förhoppningsvis så kommer jag in och flyttar därmed till Strömbäck, Umeå. Tänk att det blir norrlänning av mig också innan det är färdigt. Ja, inte kan jag bo i norrland i 4 år utan att ta efter dialekten. I vanliga fall tar jag efter dialekter på en vecka så det här slutar endast på ett vis. - Norrländska!

     Ja, någon gång lär jag väl vänja mig vid det också. Det känns ändå konstigt att totalt bryta och sedan byta mina gamla rutiner. Min vardag byggs på rutiner. Jag vet inte hur jag ska klara mig i en rutinfri vardag. Jag kommer att gå bet de första veckorna i höstterminen. Men det kanske är bra att göra något banbrytande ibland.


Nu ska jag duscha och sedan åka till skolan för att göra föreställning. Det här är mitt liv, de nuvarande rutinerna och allt detta ska inom kort bara försvinna och aldrig komma tillbaka. Jag känner mig helt tom när jag tänker på det...
Nej, inte tänka på det nu. Då blir jag knäpp. - Skvatt gälen!

Hörs hej!



 
 
Ingen bild

Maria Spansk

25 april 2010 17:26

Va kul! Du får berätta hur det gick sen?:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards