Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

sommar, sommar, sommar

Av Emilsson - 18 augusti 2011 11:17


Nu är det slut för idag. Tack och adjö för idag. Tänk vad tiden gått fort, tänk vad mycket vi gjort men nu är det slut för idag.

Det kanske inte är slut för idag men i alla fall slut för i sommar. Snart. Tiden har gått fort men tänk också vad mycket vi gjort under den tiden som gått så fort. Det får inte falla i glömska nu när vi alldeles snart lämnar ledigheten bakom oss. Vare sig ledigheten handlar om en vecka, två veckor eller som för mig, närmare tre månader. När ledigheten är så lång är det lätt att glömma bort mycket av vad som hänt under tiden. Därför tänker jag göra en liten (läs fullständig) resumé av sommaren i kronologisk ordning.

Skolavslutning i Strömbäck. Jag, Vickie, David och Maria Hagfeldt gick ut på Pipes för att fira ledighet och examen. Jag åkte till Bollnäs. Studenten i Bollnäs. Studentfirande hos Charlotte. Jennys skolavslutning. Rännande för att träffa vänner här och där. Spelning på museet med Claes och Jocke. Jobbade på Café Ferlandina. Plockade blåbär med mamma och Sara Boström. Gjorde blåbärssylt. Midsommarafton i Tomterna. Blev sjuk, åt penicillin. Svaben, med bl.a Maja och Jonathan. Bingsjö, med bl.a Maja, Britta, Hanna, Jonathan och David. Sightseeing i Bollnäs med Jonathan. Jag och André hos Svante. Dansade i Nor. Spelning på Hällagården, Kilafors. Swing on the beach/Lindy hop på Karlslundsbadet. Besiktade bilen. Spelning på Café Ferlandina. Grillbuffé på Torön tillsammans med pappa, Jenny, Ann-Kristin, Jonas och Magnus. Badtunnekväll i Håkanbo hos Charlotte. Harry Potter Och Dödsrelikerna, Del 2 med Viktor. Åkte till Gävle tillsammans med Charlotte och Sara Boström. Mammas födelsedag. Sälja karlslundsmackor under Brännbollsyran tillsammans med Charlotte. Långnäsparken, Brännbollsyrans efterfest. Dansade i Hudiksvall, Högs loge. Plockade hjortron med Viktor, Maja och hennes föräldrar. Gjorde hjortronsylt. Grillnatta. Dansade i nor. Träffade vänner här och där. Hälsade på mina kusiner och farbror i Tomterna. Plockade hallon. (Mamma gjorde hallonsylt åt mig.) Slutligen, packade bilen full och åkte norrut tillsammans med Jenny som hoppade av i Sundsvall. Kom hem till en tom lägenhet i Umeå. Vickie kom hem. Jenny kom upp med bussen från Sundsvall och hälsade på. Gratisgympa i Vänortsparken. Flertal middagar hos Vickies mamma. Läst bok (Blåst av Erlend Loe). Mycket övande på gitarren. Gratis lindy hop på Gammlia. Utgång på tisdags-rex. Gratis lindy hop på Gammlia (igår). Dansade i Baggböle (igår).

Veckorna i Umeå har gått väldigt långsamt. Jag har varit här i nästan tre veckor nu. Det känns som att jag spenderat mer än en månad på ingenting. Men,
"Förväntar du dig allt, verkar mycket som ingenting.
Förväntar du dig inget, verkar lite som allt"
- Samuel Hazo
De orden ska jag leva efter hädanefter.

Nu peppar jag för skolstart!

 
 
Ingen bild

charlotte

18 september 2011 14:32

tack själv för en fin sommar :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards