Bea Emilsson

Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Emilsson - 26 mars 2011 12:50


Robert Lindberg i min klass bad mig att måla en tavla, då han vill ha tavlor på sina väggar målade av sina vänner. Jag accepterade utmaningen och fick en målarduk plus oljefärger och penslar m.m och satte igång. Det här var nu ett tag sedan, vilket betyder att tavlan nu börjat ta form. Jag vet att Robert brukar läsa min blogg så jag ska inte avslöja för mycket. Jag berättar mer sen när den är färdig och levererad.


Det som jag kan berätta om är den gången jag fick sådan inspiration efter att ha målat klart för dagen. Det gjorde att jag fortsatte i konstens banor. Jag använde några ihopknölade hushållspappersbitar med målarfärgrester på, en tom hushållspappersrulle och färgpalletten. Utav detta skapade jag två konstverk. Mina damer och herrar, låt mig presentera de två konstverken Sundsvall och Umeå.


Sundsvall                                         

  


Umeå                    

 

 



Av Emilsson - 26 mars 2011 11:49


För drygt en månad sedan hade jag en spelning på rådhustorget i Umeå, i glashuset. Detta tack vare min svenskalärare, Aina, som tillfrågade just mig. Det var verkligen jättekul då, mindre kul nu när jag i efterhand tittar på WebbTv-sändningen från det här evenemanget. Jag sitter här och svettas för att det är så hemskt att se sig själv. Jag sitter här och stör mig på allt som jag gör. Tex; jag slänger oroliga blickar åt vänster hela tiden, jag gör konstiga miner och låter konstigt när jag pratar m.m m.m


För den som ändå vill se det här så sker det på egen risk. Haha, nej så mycket skäms jag väl inte riktigt. Det låter ju skapligt ibland. Dock vissa gånger riktigt hemskt! Men som Håkan Jurholt sa igår, ingen människa är komplett.

(http://umea2014.se/sidfot/webbtv.4.1a0462c312a613822948000979.html

Annars gör jag väl inte så mycket i helgen. Var på myrorna igår och köpte lite kläder. Bland annat ett par byxor och en kjol som jag ska sy om en aning. Kanske slänger jag upp någon bild på mina fynd lite senare.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards