Bea Emilsson

Alla inlägg den 6 oktober 2011

Av Emilsson - 6 oktober 2011 15:05


Vad händer när Bostaden enväldigt beslutar att en trupp byggarbetare ska skickas att renovera badrum och tvättstugor på Ystarvägen? Vad händer när dessa byggarbetare inleder renovering på Ystarvägen 71B? Det hamnar en diskho, ett badkar, ett torkskåp och en tvättmaskin i hallen. På golven i hallen och i köket är pappersmattor fasttejpade och överallt är det smutsigt. Dessa byggarbetare brukar maskiner och dyligt på vår elbekostnad, har alla lampor tända för jämnan och fönster och dörrar öppna. Detta bidrar till en näst intill hysterisk Beatrice Emilsson som stänger in sig på sitt rum med förhoppning om att "syns inte, finns inte". Måste till slut gå ut till köket för att laga mat och slås i ansiktet av den bittra, tumulta verkligheten. Ringer till kvartersvärden, klagar. Får svaret: "Det kommer inte att bli någon förändring på erat elpris!" Jag säger emot: "Det här är ju inget som vi använder i våran vardag, självklart kommer det då att bli högre elräkning den här månaden! Kommer vi att kompenseras för det här?" Han visste inte. Eventuellt en korregering på hyran för de som fått badrum och tvättstugor renoverade. Jag tackar och lägger på.

     Just precis nyss kom en man hit för att ställa in grejer i badrummet. I samma stund som han öppnade dörren bolmade en stank av avlopp ut från badrummet och in i köket där jag för tillfället befinner mig. När han gått för att ej återvända med mer saker öppnade jag snabbt fönstret i hallen och sprang runt med en luftfrächare och sprayade frenetiskt runt omkring mig.

     Den här tiden kommer att knäcka mig, ta kål på mig, kanske till och med döda mig. Kompensering, en snygg kille i badrummet.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards