Bea Emilsson

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Emilsson - 12 oktober 2011 21:34


Nej, det är inte bara kaos här hemma hos oss utan även på Coop. (För den som lyckats undgå det..) Jag kom just att tänka på det när bulan, som jag idag har mitt på huvudet, gjorde sig påmind. Varför kopplar jag en bula på huvudet till Coop? Jo, det ska jag förklara. (Om jag minns.. Nej då!) Jag stod vid frukt- & gröntavdelningen där det råder mest kaos just nu. Jag letade efter en perfekt mogen avokado (ni vet det kräver sin man) när jag plötsligt förvånas av att något extremt hårt slår i mitt huvud utan att jag gjort någon hastig rörelse åt något håll. Inte nog med det, det där hårda försvinner inte av att jag ryggar till; ni vet, så som man gör av reflex när man slår huvudet. Ryggar tillbaka fast nedåt då jag trodde att jag slog huvudet uppåt. Men icke! Jag gjorde ingenting förutom att bara stå. Det var en lyftkran av något slag som plötsligt tyckte att det var rätt läge att hissas neråt, där jag stod hukad över avokadon. Jag blev så förvånad. Så förvånad att jag varken gjorde något ljud ifrån mig i den sekunden som det hände eller sa någonting efteråt. Ingen svordom, inte ett ord.

     Hur kan någon som kör en sådan tung maskin vara så ouppmärksam på Kunder. Kunder?! Kunden har ju for fuck's sake alltid rätt, kunden går alltid först. Nä, inte på Coop - där hissar de ner en lyftkran i huvudet på kunder som mig. Kunder som blir så chockade att de varken säger något eller tänker på vad som hände förrän dagen efter, då de känner bulan på huvudet bulta.

     Konstigt är att jag inte svor en liten ramsa som jag ofta gör när jag slår mig. Däremot; idag vid postlådan då jag återigen hittar (samma hände förra månaden) två elräkningar, en med namnet Viktoria Routledge på, en med namnet Johan Engelsköld på, då sade jag högt och tydligt "Men va faan!?". Folket som gick förbi mig tittade konstigt. Varför svor jag? - Vi har fått de förra hyresgästernas elräkning... Igen.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards