Bea Emilsson

Alla inlägg den 23 februari 2012

Av Emilsson - 23 februari 2012 17:40


Vad ska man med en nyupptankad bil till om man har körförbud på den? Det är frågan jag ställer mig. Om jag ändå hade varit synsk, kunnat se in i framtiden, då hade jag aldrig tankat fulltank igår. Idag åkte jag in till en bilreparatörfirma för att balansera däcken. Trodde jag, ja! Det slutade med 4 stora fel och körförbud.

Felen: Bromssytemet läcker; bromsarna tar ingenting, en vätskepump har fryst sönder, bilen läcker motorolja, stötdämparen höger fram läcker. 5000 kronor för en reparation som skulle kunna hålla i en vecka. Där rök min dag och 500 spänn åt skroten. För vad är väl en upptankad bil på skroten om inte alldeles värdelös?


Utöver att jag inte har råd med att laga bilen så har jag heller inte råd med busskort för att ta mig till skolan.

930 kr istället för 260 i månaden, det kallar jag skillnad. En skillnad som skulle spräcka min budget nå så jävulskt. "Beatrice, det här ser ju inte bra ut..." säger de snart i Lyxfällan.


I skolan måste jag ju gå för att bli något. Japp, fram till sommaren för sen vet jag inte hur det ser ut eller vart jag tar vägen. Om det inte blir något av våran utbildning till hösten så måste jag flytta. Jaha, då är det i maj/juni så dags att börja leta boende i en ny stad där jag inte har någon kötid överhuvudtaget. Det går ju knappt att hitta något här med 1½ års kötid, hur sjutton ska det då gå i Stockholm, Göteborg, Örebro utan någon kötid alls.

Mitt i allt detta ska jag hitta jobb, fixa praktik och planera vårt utåtriktade arbete. Dessutom har jag blivit sjuk också. Dunderförkyld!


Ordet "I-landsproblem" räcker inte till. Det. Här. Är. Så. Jävla. Påfrestande...


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards