Bea Emilsson

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Emilsson - 21 mars 2012 21:04


Det finns för mycket sånger om kärlek
 och för lite sånger om mat..

Genom nogranna observationer har jag kommit fram till detta, inget slår så hårt som ett facebookinlägg om mat, inget säljer så bra på den lokala vårmarknaden som varmkorv eller falafel med bröd och inget på mässan lockar fler besökare till ditt bord än vad godis gör. Det är klart vi älskar att stoppa i oss föda och godsaker.
    Mestadels grundar jag denna fakta på observationer från facebook, för ingenting blir gillat fler gånger än en uppdatering om mat, eller en bild på en fräsch sallad, eller en uppdatering om att du bakar kolakakor. Därför tänker jag så här, jag gör en uppdatering om dagens vilda experiment till middag.

"Vad har vi hemma..." funderar jag samtidigt som jag stirrar in i kylskåpet. "Tomat, babyspenat, paprika, purjolök... Ah, det får bli något av det!" tänker jag och plockar fram stekpannan, fräser purjolöken, steker på paprikan och tomaten tillsammans med löken och klickar i lite grön pesto. Tar fram tre skivor bröd (Solklart), knäcker ett ägg i en skål och vispar ihop det med lite mjölk, salt och peppar. Doppar sedan brödskivorna i äggblandningen och steker dem. På med grönsaksblandningen på brödet och toppa med babyspenat och lite solrosfrön. Jag blev så förvånad över min prestation. Jättegott och jätteimproviserat! Det blev som en liten flashigare version av det Vickie kallar "eggy bread". Jag gillar inte ägg men det här blev faktiskt gott och med pesto kan ingenting gå fel.

Så det här var mitt inlägg om mat. Nu kommer spänningens ögonblick; att se hur många som lockades av rubriken "Mat!"

Vi kan kalla den: Eggy Bread Ā la Bea

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards