Bea Emilsson

Alla inlägg den 25 juni 2013

Av Emilsson - 25 juni 2013 18:44


Det råder kaos i Umeå. Värre än vanligt. Det är vägbyggnationer runt om hela staden. Vart du än åker finns där omvägledningshänvisningar. Bilar köar vid arbetsdagens slut i långa otåliga led. Samtidigt som kollektivtrafiken ligger nere. De tänkte strejka mitt i vägbyggenas centrum. Därför är det också fler än vanligt som cylkar nu. (Dessvärre möts även cyklisterna av orange pilar som pekar åt en ny riktning.) Inget ont mot cyklister. Det är jättebra med cykel, jag cyklar själv. Men... Jag kan intyga hur lyckliga vi ska vara över att folk faktiskt inte kör bil som de cyklar. Det är allt jag kan säga. Prisa körkortsteorin, älska trafikregler och färdriktningsvisare.

     Snälla Ultra, snälla bussar, snälla kollektivtrafik, kom tillbaka! Jag ber er! Jag lovar att jag betalar era löner. För det är ju i alla fall lika mycket som jag har lagt på taxi de senaste dagarna. Du saknar inte kon förrän båset är tomt, förstår inte vad du har förrän det är borta. Kom bara, kom. Ni förstår inte vad ni ställer till med. Ta bort dessa tokar från gatorna igen. Jag bryr mig inte om mitt kontoutdrag eller att jag får masa mig upp tidigare till jobbet för att jag måste cykla. Jag bryr mig för andras skull. Framförallt för alla andra cyklisters skull. Alla dessa ska inte cykla. De ska bara inte det. Om dessa ändå kör som de cyklar ber jag en bön för att de inte äger någon bil.


P.s JAG räknas inte till "folk", bara så att ni vet. D.s


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards