Bea Emilsson

Alla inlägg den 6 december 2010

Av Emilsson - 6 december 2010 22:08


Ja, så heter boken som jag försökt printa in i huvudet hela eftermiddagen och kvällen. Kanske är grammatiken i teorin inte så svårt som man kan tro men i praktiken, det är så det skiter sig. Kanske är grammatiken i praktiken något totalt ologiskt medan den i teorin är så otroligt genomtänkt. Äh, jag bara svamlar. Orsaken är den att jag stirrat mig blind på mina anteckningar och noteringar om perfekt particip och interrogativa pronomen. Mitt huvud är lika tomt som en ungkarls kylskåp efter denna intensiva studietid, sittandes i min säng med papper, böcker och anteckningsblock utspridda överallt. På onsdag vankas det nämligen grammatikprov. Vem kunde ana något annat? Kanske trodde du att jag älskar grammatik, att jag älskar allt vad pronomen heter men ack så fel du då hade. Kan hända att jag endast är trött, sur och bitter på allt gällande svenska i denna stund. Jag behöver nog sova på saken, ska du se så löser vi det här en annan dag. "Mañana mañana eller manana manana som vi säger. Skjut på det, skjut på det, skjut på det!"


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards