Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Mina damer och herrar, låt mig presentera - Klyschan!

Av Emilsson - 1 februari 2012 21:43


Tillåt mig att använda en klyscha, tillåt mig att säga:

Tiden rinner iväg! Det märker jag nu, för imorgon har jag och Vickie bott på Ystarvägen i exakt 1 år. Om vi räknar i veckor så är det inte heller långt till dess att jag har gått 2 år på teckenspråks- och dövblindtolkutbildningen i Umeå. Nätsan ofattbart. Samtidigt förundras jag över hur mycket jag har hunnit lära mig. Jag inser det då jag tittar på min första inspelning i den digitala språkboxen (DSB) där jag tecknar "MIN MAMMA HETER G-U-D-R-U-N" i ultra-slow-motion. Det är då som jag faktiskt märker, jag kan teckenspråk nu. Det kunde jag inte för 1½ år sedan. Det är imponerande!

Jag tänker tillbaka, vad gjorde jag för exakt två år sedan? Då övade jag inför vår slutproduktion på estetiska programmet i Bollnäs och längtade efter studenten. Jag var djupt försjunken i Carmen, min klass (läs sekt) och i mitt liv som sista års gymnasiestudent. Jag hade inte en aning om att jag två år senare skulle behärska ett till språk, teckenspråk. Då hade jag inte en aning om att jag skulle ha hunnit bo med en hel drös musikalare, lärt känna massa likasinnade, lärt känna massa oliksinnade, flyttat till en lägenhet med en person till, lärt känna och hitta i en ny stad och kalla denna nya stad för "hemma", den 1 februari 2012. Inte den blekaste! Men så är det. Fakta.


 
 
Ingen bild

Mormor-A-G L. Ebbas mormor

8 februari 2012 17:50

Hej!Bea. Har läst din underbart kreativa ,roliga blogg. Känner igen symtomen från Ebba`. Kram !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards