Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Lindy hop til' you drop...

Av Emilsson - 18 februari 2012 13:18


... Så står det på Swingums hemsida och det provade jag på igår. Jag dansade järnet i flera timmar på ordenshuset. Så jäkla roligt! Jag är helt tagen. Jag har provat lindy ett flertal gånger men aldrig riktigt börjat ordentligt. Nu känner jag att det inte finns något annat jag vill hellre. Jag är verkligen helt tagen, liksom fast etsad. Visst, bugg är också väldigt roligt men jag ska nu rada upp födelarna med lindy:

1. Förningen i lindy är mycket mer tydlig och därmed följer jag bättre. Man dansar på så vis mer tillsammans med varandra, till skillnad från bugg som idag är en ganska självcentrerad dans.

2. Du kan göra exakt vad du vill. Spelar ingen roll om movet är fult, i sammanhanget blir det snyggt ändå, ful-snyggt!

3. Lindy är så mycket gladare och coolare. Chill och snabbt på samma gång.


Fördelarna med bugg:

1. Jag har dansat det länge så jag är trygg i mig själv och kan ta ut svängarna på ett annat sätt. Är därmed inte lika bunden till att ha 100% fokus på förningen.

2. Fler kan bugg.

3. Jag kan inte komma på något mer...


Alltså, lindy vinner. "Fördelarna med bugg punkt 1" går ju att jobba upp så att den punkten blir med på lindy-fördel-listan också. Det är mitt mission. Vad gör vi? Nu kör vi!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards