Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

"Inte vare nå annorlunda här e!"

Av Emilsson - 6 mars 2012 20:08


Varje gång, innan jag ska åka till Bollnäs, tänker jag att det kommer att kännas så speciellt när jag åker in i Bollnäs kommun, när jag ser Bolleberget, när jag ser alla gamla ställen som Bull Olles och Sibylla. Men.. Nej, det gör det aldrig. Varje gång känns det precis som vanligt. Som att jag bara har varit i Söderhamn på dansträning som på förr, som att jag bara varit borta några timmar och nu kommer tillbaka. Alltså, inget speciellt alls.


Varje gång, innan jag ska åka till Bollnäs, tänker jag att det kommer vara så mycket som har förändrats nu när jag varit borta så länge. Men.. Nej, det gör det aldrig. Allting är precis som vanligt, INGET har förändrats. Bull Olles står kvar, Sibylla likaså. Alla gator är detsamma, alla affärer står på samma plats, samma folk jobbar på samma ställen och det är fortfarande samma folk som äger Videohallen. (Videohallen forever!!)


Varje gång, innan jag ska åka till Bollnäs, tänker jag att det kommer att bli så kul att träffa min familj igen. Det var ju så längesen, det är säkert massor som har hänt när jag har varit borta. Men.. Nej, det har det inte. Alla är precis likadana som innan, alla ser ut precis som förr, jag vet precis vart mina skor ska stå, vad som finns och inte finns i kylen. Jag vet precis vad Jenny kommer att säga och hur hon kommer att gå omkring i rastlöshet. "Inte vare nå annorlunda här e!" kan jag kort konstatera. Det lustiga är bara att så här är det varje gång. Att jag aldrig minns att Bollnäs alltid står kvar där jag lämnat det, så som jag lämnat det. Att Bollnäs alltid är Bollnäs. Men jag gillart!



 
 
Ingen bild

Ebba

7 mars 2012 22:01

Videohallen in my heart! Och samma människor år efter år!

Njut av Bollnäsluften nu jänta, den kan göra dej gott :)

Emilsson

8 mars 2012 08:49

Ja, det tror jag också! Det ska jag göra! Vi ses om ett tag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards