Bea Emilsson

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Emilsson - 2 januari 2013 14:00


Min lillasyster höll i ett kassettband och frågade "Vad är det här?". Det är när hon, 10 år gammal, säger så som jag inser att jag i framtiden kommer att besitta kunskap som ingen av de nya generationerna har. Jag kan se sambandet mellan detta band och en vanlig blyertspenna. VHS- och kassettband var min barndom på samma sätt som mina föräldrar växte upp med vinyl och deras föräldrar i sin tur med 78-varvaren. Det här är termer som kanske alla kommer att dö ut. Om det inte vore för alla Old School Hipsers. Vi borde tacka dem. Det är dumt att saker som en gång i tiden har fungerat ska falla i glömska. Därför, som den smyg-hipster jag är, tänker jag skaffa mig en skivspelare, så att jag kan spela de vinyler jag har, som idag bara fungerar som konstverk. Så att jag kan svara nästa generation på frågan "vad är det här?" när de håller upp en rund svart skiva i vinylplast, 7, 10 eller 12 tum i diameter stor. På samma sätt som jag idag kan svara min lillasyster när hon frågande håller i ett kassettband, eller försvara The VHS när hon pekar på ett och skrattar.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards