Bea Emilsson

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Emilsson - 12 januari 2013 12:28


Solen har kommit till Umeå! Jag skyndade mig ut i full mundering för att njuta av strålarna och insupa lite D-vitamin. Den lilla detaljen att temperaturen nu var nere på -16 grader gjorde mig ingenting. Det spelade ingen roll när det i Umeå denna förmiddag var så otroligt vackert. Allting blir fint adderat med frost och solstrålar. Fiske-förbjuden-skylten med klotter på, färgflagorna på husfasaden, det gråa ombyggnationssängslet, allt blir vackert när det glittrar i solskenet en klar vinterdag. Himlen klar och blå som den finaste sommardag, landkapet lika vitt som ett oskrivet A4, älven till viss del frusen med några öppna partier där änder simmar samtidigt som ånga stiger från det något varmare vattnet. Luftens köld biter mina kinder, ispärlor på ögonfransarna och i håret och Fleet Foxes i lurarna. Problem finns inte. Så mycket lite sol kan göra med humöret. När solen glittrar mellan frostvita björkar, då är livet i Umeå fint. När Fleet Foxes toner fyller huvudet till vyn av detta då kan ingenting gå fel. När jag ensam promenerar längs med Umeälven.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards