Bea Emilsson

Alla inlägg den 20 januari 2013

Av Emilsson - 20 januari 2013 19:56


Jag såg på P3 Guld igår och hade innan start skyhöga förväntningar på galan. Dessa förväntningar höll inte så länge. Årets Hip hop/Soul tilldelades Labyrint och det var mycket motiverat. El Perro Del Mar vann Årets Pop vilket också känns rättvist men resten var bara en stor besvikelse. Gnuccis framträdande var det som drog mitt humör upp igen. 


     När vi åndå är inne på ämnet musik. Jag tror att 2013 blir mitt musiknördsår. (Roligt ord!) Nu när jag har köpt mig min skivspelare så inser jag vad mycket roligare det är att lyssna på musik från en stor platt plastskiva. Så jag investerar i LP-skivor på Cdon. Med tanke på det och mitt föregående blogginlägg om riktad reklam så får jag nu förslag från just Cdon om vilka skivköp jag borde göra. Just nu i kanten rullar förslagen The Tallest Man On Earth, Syster Sol, The Hives, Frank Ocean, José Gonzáles och Pink Floyd. Och alla har jag tidigare ikväll klickat på. Det luriga i det här är att prisena nu är röda, som om det var rea, men de är exakt desamma som innan. Jag har i alla fall beställt Timbuktu - Sagolandet och José Gonzáles - In Our Nature på vinyl. Funderade även länge på Frank Ocean men tog mig till sans och förstod att det skulle bli för dyrt.

     Men visst har jag lyssnat på musik 2012 också. Som aldrig förr. P3 var min bästa vän i somras. Så mycket i min lista Så kommer jag att minnas 2012 kommer från just P3. Jag kollade igenom mina spotify-listor och såg att jag har gjort en "så kommer jag att minnas"-lista varje år från 2009. Så jag kände att jag borde sammanställa 2012 också för att inte sabba statistiken. Jag har gjort som tidigare år, sammanställt all musik som jag kommer att minnas - vare sig jag vill det eller inte. Men jag måste säga att 2012 har varit ett bra musikår rent generellt. Några låtar önskar jag självklart att mina öron skulle ha skonats ifrån, men icke. Vem har till exempel kunnat undgå Fun. - Some Nights eller Alina Devecerski - Flytta på dig? Inte jag i alla fall. Så de finns självklart med på min 2012-lista, vare sig jag vill det eller inte. Kolla in hela, vettja!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards