Bea Emilsson

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Emilsson - 5 januari 2013 22:56


Jag borde visa min tacksamhet oftare. Jag borde tänka oftare på hur tacksam jag bör vara över att var född i Sverige, i en mittemellan-lagom familj och besittande de perspektiv jag har, redan idag. Jag vill inte säga att jag är smart. Jag vill inte påstå att jag är bättre än någon annan. Jag vill bara betona min tacksamhet över mina perspektiv. Jag får input från så många olika håll varje dag. Från vänner, familj, skola, av miljöombyten. Jag får ständig information från media för att komplettera mina perspektiv ytterligare. Perspektiv som får mig att inse att jag är lyckligt lottad, att jag borde vara tacksam. Och det är jag. Tack för att jag föddes i Sverige. Tack för att jag växte upp i Bollnäs. Tack för att jag flyttade till Umeå. Tack för att jag har fått tillgång till bra utbildning genom åren. Tack CSN. Tack medmänniskor. Sist men inte minst, tack för att vi är olika. Olikheter ger perspektiv. Miljöombyten ger perspektiv. Språk ger möjlighet till kommunikation vilket i sig ger ett utbyte, som i sin tur leder till mer perspektiv. Varför skriver jag det här nu? Varifrån kommer all den här tacksamheten? Det kommer sig av att jag nyss fått perspektiv gällande människor och medmänsklighet. Att jag bara är än mer säker på att det enda rätta är att vara snäll. God. Visa värme och medmänsklighet. Jag må låta flummig, men jag är i alla fall snäll. Var det du med.



Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards