Bea Emilsson

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Emilsson - 3 augusti 2010 13:14



Det kan vara den bästa låten just nu. Den är så bra! Moto boy i mitt (rebelliska) hjärta!

Moto Boy – The Heart Is A Rebel


Men självklart finns det fler låtar som kan vara de bästa just nu.

Mitt (rebelliska) hjärta slår också hårt för Oskar Linnsros och just nu för 25.
Oskar Linnros – 25.


Jag var ett loppisfynd hon ville ha nått
Och jag blev använd en gång mest på skämt
Var hennes tryffelhund
Åh jag borde förstått det men jag förstår det nu
Jag tänker aldrig mer bli 25 för

Nån slängde ut dig som en sommarkatt till slut
Som om det gjordes för din skull
Och du har någon ny att somna bredvid nu
Det är inte lätt att va så ung

 

(Fy fan vad skönt)
Skönt att jag slipper bli 25
För ögonen svider och hjärtat bränns.



Eller Robyn – Cry When You Get Older.

 

Hey girl in the strobing light
What your mama never told ya
Is love hurts when you do it right
You can cry when you get older

Alla under samma tema - The heart is a rebel. Jag tror att det är alla hjärtans hobby. Att bryta upp, göra revolution att vara oförutsägbar. Problemet är bara det att revolutioner brukar ske si sådär 1-2 gånger på 100 år men icke hjärtats revolutioner. De sker kanske 1-2 gånger på 1 år. Därför ville jag tillägna ett inlägg till allas rebelliska hjärtan.


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards