Bea Emilsson

Alla inlägg den 15 augusti 2010

Av Emilsson - 15 augusti 2010 23:42


När jag ändå bläddrar bland bilder hit och dit fann jag en bild som gjorde mig lite sentimental. Hör och häpna, denna gång handlar det inte om Es07. Inte heller om någon annan vän. Denna gång handlar det om en mycket yngre person, - Lilla trollet Linnéa, min syster, eller som hon kallar oss, busbästisar.

     Jag hann inte säga hej då till henne innan jag flyttade. Hon åkte till sin farmor och innan dess hämtade några vänner till familjen henne, för att leka med deras jämnåriga dotter. Då tänkte jag inte alls på att vi inte skulle ses igen förrän i September. Det närmsta "Hej då" jag kom var att skriva ett brev och lägga det på hennes säng, så att hon skulle se det när hon kom hem från hennes farmor. Hon har nog sett det nu.

Innan jag åkte sade hon att hon skulle göra ett halsband i veckan och skicka upp till mig i Umeå. Om så är fallet kommer jag snart ha ett studentrum på 10 m2 fyllt av pärlhalsband. Det vore kanske att överdriva då jag hur som skulle vara måttligt tacksam för 1 sådant.


Hur som helst så är det här bilden som väckte denna sentimentalitet.


  

Det lilla tandlösa trollet

 

Av Emilsson - 15 augusti 2010 23:18




Jag tittar återigen på bilder från studenten, den glada dagen. Jag kan inte låta bli. Jag blir så varm av att se allas glada och fria blickar. Om jag får säga det själv så har jag faktiskt lyckats med att fånga känslan från denna stund, studenten. De väcker inte bara minnen utan jag känner också med dem när jag bläddrar bland bilderna från 2010. Jag känner den glada, fria och smått hysteriskt lyckliga stunden bara av att titta på en bild. Det är kul! Kanske är det också därför som jag återupprepade gånger öppnar mappen för att bläddra igenom bilderna än en gång. Varje gång får jag en ny favorit och nu fick jag denna.



  


Av Emilsson - 15 augusti 2010 19:37


På Sara Boströms blogg såg jag "Numerologisk analys". Säger inte mig så mycket men jag tyckte att Saras resultat stämde ganska bra. Vissa saker bra, andra inte. Precis som det mesta bland horoskop och dyligt. Jag bestämde mig hur som hellst för att göra samma sak. Siffrorna säger mig ingenting men resultatet stämmer väl till viss del. Det som är understruket är det jag tror stämmer bäst på mig. Det kursiva vet jag inte så mycket om men det skulle kunna stämma. Det andra tror jag inte på.


Beatrice

2 + 5 + 1 + 2 + 9 + 9 + 3 + 5 = 36 = 3 + 6 = 9
Emilsson
5 + 4 + 9 + 3 + 1 + 1 + 6 + 5 = 34 = 3 + 4 = 7
 
Slutresultat
9 + 7 = 16 = 1 + 6 = 7
 
 Siffran Sju:
Du är intresserad av det ockulta och kan se på världen ur ett andligt eller filosofiskt perspektiv. Sjuor som du är ofta psykologer, genier eller affärsmänniskor men mer artistiska yrken kan också vara vanligt, som till exempel konstnär och författare. Du älskar människor och omger dig ofta med dina vänner. Av dem som inte känner dig riktigt sätts du av någon anledning ofta på en piedestal. Kanske kan det bero på din mystiska sida som gör att du verkar oåtkomlig.

I fel sällskap kan du lätt bli blyg och tillbakadragen, det blir du därför att du har svårt för att lita på folk. Du kan också bli cynisk och starta ett beroende, till exempel börja dricka.


Du är inte den som tar första steget när det gäller kärlek, utan du väntar på att någon annan ska ta initiativet. Men har du väl börjat träffa någon du tycker om är du inte rädd för att vara mer framåt. Den som får din kärlek svävar ständigt på rosa moln.


Sjuor regeras av Neptunus och de bästa färgerna är grönt, mossgrönt och silver.

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards