Bea Emilsson

Alla inlägg den 22 augusti 2010

Av Emilsson - 22 augusti 2010 13:47


Jag trodde att det skulle bli en innehållslös helg men om man bor i ett hus fullt med musikalare blir det ingen lugn stund! Jag älskar det!

     Efter att Sofia och Cecilia flyttade in här i fredags har det sedan bara droppat in fler. Inte bara i detta hus utan även i de andra här på skolan också. Det är verkligen jättekul! I mitt hus, Kalksten, är vi nu 6 st där jag är den enda "outsidern" som inte går musikalakademien. Hur som hellst så är det nu jätteroliga dagar. Igår under dagen kom tre nya. En tjej och två killar. Anja, Pontus och Jonathan. Det första Jonathan lade märke till var min gitarr. Han frågade om jag spelade och jag svarade ja. Tre sekunder senare hade han dragit fram sin fiol och flöjt och plötsligt blev vårt uppehållsrum en öppen scen med improvisation. Jag spelade någon jag kunde och han spelade till. Sofia och Cecilia hakde snabbt på med sång och nu var uppställningen: 3-stämmig sång, fiol, flöjt och gitarr. Haha, det var så kul att bara spela sådär spontant rakt upp och ner. Vad jag tror och känner på mig så var det där inte den sista gången något sådant hände i detta hus.

     Fan vilket kul gäng det blev här till slut. Ett tag var jag rädd att förbli ensam i detta läskiga hus. Nu bryr jag mig inte ens om ljuden då jag kan intala mig själv att det var någon av de andra. Så nu är det vi 6 inklusive alla spöken som bor i kalksten. Jag tror det är 4 rum som ännu är lediga men vem det än blir som flyttar in där kan det inte bli sämre. Vi är ett bra gäng som kommer mycket bra överrens.


På kvällen begav vi oss in till Umeå för att gå ut någonstans. Ta en öl, bara chilla och lära känna varandra. Det blev jättetrevligt. För min del blev det kaffe i "glaset" då jag var chaufför denna kväll men hur som hellst så blev det en jättetrevlig och rolig kväll. Det är väldigt öppna människor och jag tror att Strömbäck-tiden kommer bli kanon. Som det ser ut nu i alla fall och det borde inte vara några problem!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards