Bea Emilsson

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2010

OMG!

Av Emilsson - 16 augusti 2010 21:22


Ni ska bara veta vad som hände mig tidigare. Jag skulle ju som sagt leta mig till ett ICA inne i Umeå. Jag hittade ett ICA nära, svindyrt men ändå, jag måste ju ha mat! Inhandlade vetemjöl, ägg, mjölk, knäckebröd, müsli och lite mer tomatsås. Det lever jag ett tag till på.

     Hur som helst, när jag skulle ta mig ut ur Umeå hände det förskräckliga. Jag gillar som sagt inte att köra i Umeå (det har ni säkert förstått vid det här laget). Jag hittar inte någonstans så samtidigt som jag ska lokalisera vägen ska jag ha koll på alla jävla regler och all annan trafik + oskyddade trafikanter. Jag hade solen i ögonen så jag trevade efter mina solglasögon samtidigt som jag kör och letar rätt väg. Kanske inte det bästa att göra när jag kom till en korsning med stoppljus. Jag ska rakt fram. Det är grönt men slår om till gult innan jag hunnit bromsa. Det blir rött och bredvid mig står polisen. Jag panikbromsar men kommer för långt ut i korsning för att stå still där jag står, såå, jag backar! Sen ser jag att det är en huvudled, vilket man inte får backa på. Tre sekunder senare slår polisen på sirenerna och gör en u-sväng. Mitt hjärta börjar slå i dubbel takt och jag tänker: "Neeeej, är det mig de vänder för att nu följa efter och sedan ta körkortet från mig så dör jag!!!!" Tankarna hann fara iväg väldigt långt och jag slängde oroligt upp blicken till backspegeln varannan sekund för att se om polisen kom tillbaka mot mig.

     Jag sitter nu hemma och är ännu lugn. De följde inte efter mig! Jag kan säga er det, jag kommer i alla fall alltid ha koll på stoppljusen nu framöver. Man lär sig av misstagen! Synd bara att detta misstag höll på att döda mig genom en smärre hjärtattack!


.... Men jag lever. Tror jag?!


 
 
sara

sara

16 augusti 2010 22:14

men herregud bea! jag skulle ha dött om dom tog mitt kötkort. aldrig att man vill gå igenom det där EN GÅNG TILL!

http://sarabostrom.bloggagratis.se

Emilsson

17 augusti 2010 14:16

Ja, det skulle jag också gjort. För en sådan skitsak dessutom! :S
Fan vilken respekt man har för poliser asså! :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilsson - 4 januari 2015 10:06

  Nyskriven låt finns nu upplagd på Youtube:     Besök även Min hemsida: http://beatriceemilsson.se Sound Cloud: https://soundcloud.com/beatrice-emilsson Eller se fle klipp på min Youtube-kanal: https://www.youtube.com/user/BeaEmil ...

Av Emilsson - 30 december 2014 12:55

  Musik är något som ständigt fyller mina öron med ljud. Det är sällan helt tyst hemma hos mig. Spotify är en av dessa ljudlkällor och där har det sammanställts att jag har lyssnat på 14 377 minuter musik bara i deras musiktjänst. P3, skulle jag sä...

Av Emilsson - 17 december 2014 09:54

Kära Björn Söder! Du säger att en inte kan vara både same och svensk samtidigt. Inte heller jude och svensk eller kurd och svensk samtidigt. För att 100% är den maximala procentenheten, för att 200% inte är möjligt. Då vill jag fråga dig, Björn Söd...

Av Emilsson - 12 november 2014 12:00

  Jag deltog i Visions Jämställdhetsutbildning med fokus på opinionsbildning igår. Jag anmälde mig till utbildningen för en dryg månad sen och kände då att det skulle bli jättekul. Sen började jag tvivla. "Är jag verkligen rätt person för det här? ...

Av Emilsson - 6 oktober 2014 13:20

  I dagens DN står det om den vikariebrist i skolorna som orsakar att lektioner måste ställas in på högstadieskolor och gymnasier runt om i landet. Jag läser: "Med några få undantag svarar samtliga att det trots vikariepooler och andra lösningar är...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards