Bea Emilsson

Alla inlägg den 7 oktober 2010

Av Emilsson - 7 oktober 2010 19:27


Igår, Onsdag, läste jag min dagliga del av Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. (Jag har räknat ut att jag måste läsa 35 sidor per dag om jag ska hinna läsa ut den och skriva en recention om den till nästa vecka.)

     Efter läsningen gjorde jag mig i ordning för att åka in till Umeå. Äntligen! Det kändes som att jag varit fast i Strömbäck allt för länge och inte haft någon anledning till att åka in. Men igår hade jag verkligen anledning. Det var nämligen som så att jag, Viktoria, Robert och Maria från min klass träffades på Harrys för att lyssna på irländsk folkmusik. Viktorias pojkvän spelar i bandet. Centepedes and snakes (Stava?) är vad de heter och de var riktigt bra. Kul att lyssna på lite folkmusik och bara umgås med människor. Med oss var även Viktorias kompis Jesper. Vi hade en trevlig kväll på Harrys.


I morgon väntar det ännu mer spänning. Jag ska dansa salsa! Jag är riktigt pepp och ser fram emot lite rolig motion. Så i morgon kväll ska höfterna få svänga och vem vet, jag kanske rent av börjar dansa salsa. Efter en kort grundkurs i morgon får ödet avgöra. Haha!


Annars har jag väl inga direkta planer för helgen. Jag kanske hälsar på någon. Jag måste hur som helst handla. Har ganska mycket mat hemma men inga färskvaror alls.

     Så om ni Umebor är hemma i helgen, hör av er vettja!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards