Bea Emilsson

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Emilsson - 25 oktober 2010 16:29


Jag har varit hem och vänt i helgen. Ja, inte bara vänt. Jag har hunnit med en hel del.

     Jag tog nattbussen (Ybuss) på torsdagskvällen och anlände till Söderhamns resecentrum kl. 02.05 där min snälla mamma hämtade mig.


     Fredagen inleddes med frukost och MTV. (Jag måste ju passa på att kolla på alla kanaler som jag inte har när jag väl är hemma!) Sedan tog jag en rask promenad ner till stan, där för att möta min vän Charlotte. (observera filmtiteln. Haha, tjejen med humor!) En kort stund senare mötte vi även upp Aleksandra och styrde våra steg mot lilla k där vi åt lunch (frukost för Aleksandra).

     Efter en fin stund på lilla k gick jag raka vägen över vägen (haha, vad rolig jag är helt plötsligt!), där för att möta den saknade Maja Björklin.

     På kvällen blev det dans (det var ju trots allt därför jag åkte hem). Jag gjorde mig i ordning, lånade pappas bil, hämtade upp tre danssugna passagerare och åkte till Gävle. Mellan 19.00-01.00 dansades det konstant.


     Lördagen var en återhämtningsdag. Jag sov länge och bra, åt frukost och umgicks med min syster. Sedan kom pappa hem från älgjakten och vi tre åt middag innan jag började att göra mig i ordning för att återigen åka och dansa. Jag åkte med Jennie denna kväll som hämtade upp mig, Sigrid och Victoria i Bollnäs för att sedan åka på ännu en rolig danskväll i Gävle. Samma tid, samma kanal. 19.00-01.00 (dock blev det en aning fler extranummer denna kväll så vi var väl ute ur lokalen kring 02-02.30)


     Söndagen innebar en sex timmar lång bussfärd varav min mp3 hade batteri kvar de tre första. Kul! Vekligen! Väl hemma igen stannade jag kvar inne i Umeå för att kolla på improshow som teckenspråktolkades. Det var en galet rolig föreställning som var helt improviserad. Stackars tolkarna säger jag bara. De var ändå otroligt duktiga. Alla vi teckenspråkare som var där har nu dessa två som idoler, typ. Även skådespelarna var skitduktiga. Spontana, roliga och enormt duktiga helt enkelt! Efter allt etta fick jag komme hem på riktigt och packa upp alla saker, äta kvällsfika och sedan gå och lägga mig.


Det var min helg. Tänk vad mycket en människa kan hinna med på en helg ändå. Tänk vad mycket kul man kan ha på en och samma helg (och tänk vad många paranteser det blev i detta inlägg).


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards