Bea Emilsson

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Emilsson - 18 oktober 2010 15:40


Jag har glömt att berätta den största nyheten från Strömbäck... Någonsin!

Okey, jag kanske överdriver men det är då inte ofta Peter Jöback befinner sig i Strömbäck. Vänta nu.. Jo, du läste rätt. - Peter Jöback! I Strömbäck? Svar ja!

Även om jag nu inte fick se honom med egna ögon så försvann ett gäng förväntansfulla musikalare mot skolan kl. 14.00 och två timmar senare kom ett lika stort gäng tillbaka, fast mer uppspelta är någonsin. De hade varit på en workshop-liknande föreläsning med Peter, himself.

     Jag satt istället vid min dator och kollade på honom på youtube. När klockan var 16 gick jag för att "kolla posten" i hopp om att möta honom i dörren och då för att säga "Hej, hej!" och konstatera att jag inte fått någon post. Verkligheten blev: Jag låste upp dörren in till skolan, gick extremt långsamt till mitt postfack, kollade riktigt noga, konstaterade: "ingen post idag!" (observera, det kommer aldrig någon post på lördagar). Sedan fortsatte jag tillbaka till dörren igen och allt detta utan att varken se skymten av eller höra Peter Jöback. Besviken gick jag hem igen och fortsatte kolla på honom på youtube och tänkte på att "han kan vara 200 meter ifrån mig just nu".


Kan passa på att påpeka att hans "Hollow" är faktiskt bra. Jag ryser! Han sjunger så fantastiskt bra och kören mot slutet gör att låten blir riktigt pampig!




I övrigt så är min nya spellista Folk mycket bra!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards