Bea Emilsson

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Emilsson - 30 oktober 2010 20:52


Jag tänker sällan på Bollnäs när jag är här i Strömbäck/Umeå. Jag tänker liksom inte på att det försiggår en annan handling där mot för här. Jag menar, jag lever ett liv här medan de i Bollnäs lever sitt. Jag var en del av Bollnäs-handlingen för några månader sedan. Nu är jag en parallellhandling. Jag kom att tänka på det sist jag var hem. Märkte hur alla hade levt medan jag varit någon annan stans. Att de inte har pausats medan jag varit här. 
     Samtidigt är ju det här min handling nu så Bollnäs är en parallellhandling till mig. Ja, det är vad jag har gått runt och funderat på. Många gånger kanske jag tänker lite för mycket.


En del av handlingen i mitt liv var resan till Skellefteå med Viktoria igår. Det var nämligen som så, för den som missat det, att jag, Viktoria och Linn var på Ladies Night igår. Jag och Viktoria tog bussen 2 timmar norrut runt 16-tiden och anlände till Skellefte vid 18.30 Vi mötte Linn och gick sedan hem till henne för att göra oss fina och redo för en lång natt.

     Det blev en galet rolig afton på Kraft arena och sedan tog vi oss till Kalles för efterfest. Efter-efterfesten blev hos bandet från Kalles. Tvåmannabandet/trubadurerna bjöd in oss för att fortsätta festen där. Dock blev det inte mycket fest utan alla somnade. Det är slitsamt att vara i topp.

     Idag åkte jag och Viktoria hem igen kl. 10.00 och anlände till Umeå runt 12. Dock gick det ingen buss till Strömbäck förrän 17.15 så jag fick så fint vänta hemma hos Vickie innan jag kunde åka hem.

     Nu sitter jag här och spekulerar i vilken tid jag ska åka i morgon. För faktum är att jag tar "lille blau" söderut med slutdestination Bollnäs. Det lutar åt att jag far på morgonen/förmiddagen så att jag kommer fram i någolunda bra tid. Vi ses i Hälsingland!


Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards